دانشمندان ایرانی کشور را از وارد کننده به صادر کننده واکسن تبدیل کردند

رییس جمهور در ضیافت افطار با جمعی از استادان و دانشمندان کشور گفت: دانشمندان ایرانی کشور را از وارد کننده به صادر کننده واکسن تبدیل کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ضیافت افطار با جمعی از استادان دانشگاه و دانشمندان یک درصد پر استناد جهان، با اشاره به جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان، جامعه علمی بخصوص دانشمندان کشور را تضمین کننده شتاب رشد علمی کشور دانست.

وی تجربه استفاده از ظرفیت دانشجویان، دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در زمینه حل مسائل کشور را موفق اعلام کرد و گفت: روزگاری مردم برای تزریق واکسن کرونا به دیگر کشورها می‌رفتند، اما دانشمندان ما با افتخار ۶ نوع واکسن تولید کردند و کشور از واردکننده واکسن به صادرکننده تبدیل شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش تولید کشور به شدت نیازمند نیروهای ماهر، کاردان و دانشمند است، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت را مامور کرد زمینه تسهیل حضور نیروهای ماهر و دانشمندان را در بخش‌های مختلف تولیدی کشور فراهم کنند.

وی ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات کشور را از ویژگی‌های علوم کاربردی دانست و از دانشمندان و پژوهشگران خواست علاوه بر تلاش برای پیشرفت علمی و فتح مرزهای دانش، با شناخت مسائل کشور، راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات ارائه کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از دانشمندان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. مانع‌زدایی از تولید دارو با صدور مجوزهای لازم و ایجاد رقابت در صنعت داروسازی کشور، اختصاص تسهیلات کم بهره برای بهبود وضعیت داروسازی کشور بخشی از مسائل و دغدغه‌های مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر: 59232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =