باید روند رشد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تسهیل شود

قدرت‌الله سعادتی، رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد گفت: برای رشد تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی باید روند ارائه خدمات تسهیل و روان‌تر شود تا روز به روز شاهد جذب افراد بیمه‌شده جدید باشیم.

سعادتی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: یکسری فرایندهای غیرضروری در بخش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌های اختیاری و بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان نیازمند بازنگری است تا با استفاده از این روش‌های بیمه‌ای بتوان تعداد بیمه‌شدگان سازمان را افزایش داد.

او اضافه کرد: باید برای تسهیل روند افزایشی تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی برخی فرایندهای اداری نیز از گردونه خارج شود تا بیمه‌شده جدید بتواند به راحتی از خدمات سازمان استفاده کند.

ضرورت ارائه راهکارهای بهتر برای جذب بیمه‌شدگان جدید

سعادتی اظهار داشت: با توجه به رقابت سازمان با بیمه‌های اجتماعی باید تلاش‌های بیشتری برای جذب بیمه‌شدگان در تأمین اجتماعی انجام شود و در این موضوع ارائه راهکارهای بهتری برای رشد شمار افراد بیمه‌شده ضرورت دارد.

او با اشاره به اینکه باید خدمات و تعهدات کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان بیمه حرف و مشاغل آزاد و اختیاری ارائه شود، افزود: این اقدام در راستای جذب این افراد بیمه‌شده جدید به عنوان ورودی‌های جدید در سازمان تأثیر فراوانی خواهد داشت زیرا در برخی مواقع گلایه‌هایی از برخی بیمه‌شدگان اختیاری در زمینه دریافت تعهدات مشاهده شده است.

سعادتی ادامه داد: یکی از راهکارهای کلان در بحث تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی این است که اگر سازمان بتواند نحوه پرداخت مستمری آنها را به صورت تعیین صندوق انفرادی در نظر گیرد به طور قطع رغبت افراد به سمت و سوی جذب در سازمان بیشتر خواهد شد.

به گفته او، البته تعیین این صندوق انفرادی نیاز به زیرساخت‌های فراوانی در سازمان تأمین اجتماعی دارد که باید در این مقوله ضمن انجام اقدامات برای فرهنگ‌سازی، برنامه‌های اجرایی را ارائه داد زیرا در برخی مواقع تبعیض در پرداخت مستمری از سوی برخی افراد مطرح می‌شود.

بازنگری قانون ضرورتی انکارناپذیر است

رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد اضافه کرد: اگرچه از گذشته تاکنون قانون تأمین اجتماعی اعمال می‌شود اما برای بهبود این وضعیت در وهله اول نیاز به اصلاح قانون و ساختار است.

او بازنگری در قانون را به عنوان ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: اکنون سازمان نیازمند انجام اصلاحات در ساختار سازمانی به ویژه در قانون مرتبط با تأمین اجتماعی است زیرا یکی از معضلات در تأمین اجتماعی قدیمی بودن قوانین بوده که پاسخگوی نیازهای فعلی و حال حاضر جامعه تحت پوشش نیست.

سعادتی افزود: در برخی مواقع با قوانینی دست به گریبان هستیم که افراد الزام اجرای آن را به ما تأکید می‌کنند که به همین منظور احساس ما هم اصلاح قوانین مربوط به تأمین اجتماعی است.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای اکنون به ۴۵ میلیون نفر از جامعه در قالب ۵۳ درصد خدمات‌رسانی در بخش تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد.

کد خبر: 58796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =