کاهش موارد ابتلای شدید و مرگ و میر سویه‌های جدید امیکرون

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کنترل موج هشتم کرونا و کاهش موارد ابتلای شدید و مرگ و میر سویه‌های جدید امیکرون در کشور خبر داد و گفت: درحال حاضر واکسن‌های ایرانی علیه کرونا مانند برکت، پاستوکووک، نورا به اندازه‌ی کافی در کشور وجود دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهنام عرشی افزود: با توجه به شیوع موارد ابتلا و مرگ و میر سویه‌های جدید امیکرون در کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، ژاپن و غیره، کشور ما نیز وارد موج هشتم کرونا شده و با کنترل مرزها و رصد مسافران بیمار، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ناوگان هوایی و شهری، در حال حاضر موارد ابتلای شدید و میزان بستری‌های ناشی از سویه‌های جدید امیکرون در کشور کم بوده و تحت کنترل است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به ورود سویه‌های جدید امیکرون XBB و BQ.۱ به کشور دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا همچنان در کشور اجرایی می‌شود.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید براینکه سویه‌های مختلف کرونا در حال گردش است، از مردم خواست تا مانند روال گذشته وزارت بهداشت را در رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک در فضای بسته و اماکن شلوغ و اجتماعات یاری و همراهی کنند تا همچنان در وضعیت کنترل و مطلوب کرونایی باشیم.

عرشی افزود: در حال حاضر مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند باید تست منفی کرونا ۷۲ ساعت را همراه داشته باشند و بر دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌شود.

به گفته وی، اکنون واکسن‌های ایرانی علیه کرونا مانند برکت، پاستوکووک، نورا و غیره به اندازه کافی و حتی زیاد در کشور وجود دارد و مشکلی از این بابت در صورت نیاز به واکسیناسیون دز جدید نداریم.

بنابراین گزاش سویه‌های XBB و BQ.۱ بدخیم‌تر از نوع دلتا است و میزان مرگ و میر بالاتری نسبت به آن دارد. مدت زمان کمتری طول می‌کشد تا وضعیت به شدت شدید برسد و گاهی اوقات علائم واضحی وجود ندارد.

موج جدید کرونا در کشور به شدت موج‌های قبلی نیست ولی به مردم توصیه می‌شود دز یادآور واکسن کرونا را حتما تزریق کنند و بهداشت فردی و اجتماعی به خصوص دوری از تجمعات و استفاده از ماسک در فضاهای بسته که تهویه مناسب ندارند، را انجام دهند.

کد خبر: 57069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =