رضایتمندی بازنشستگان با افزایش سهم بیمه تکمیلی

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: افزایش سهم تأمین اجتماعی از میزان پرداختی بیمه تکمیلی ضمن داشتن بازخوردهای مثبت موجب رضایتمندی بازنشستگان شده است.

منوچهر گودرزی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: به طور یقین بخش قابل توجهی از میزان رضایت بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اجرای این طرح در حوزه بیمه تکمیلی پس از کاهش هزینه‌های پرداختی درمان از جیب آنان است.

وی ثبت استقبال بازنشستگان و مستمری‌بگیران از موضوع رشد سهم بیمه تکمیلی از سوی تأمین اجتماعی توسط کانون‌های بازنشستگی را به عنوان یکی از موضوعاتی عنوان کرد که نشان‌دهنده رضایت افراد بازنشسته از این مسئله است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سنی بازنشستگان و نیاز به تأمین کامل پوشش درمانی، سازمان تأمین اجتماعی سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را به ۵۰ درصد افزایش داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: رشد سقف تعهدات تأمین اجتماعی در بخش خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان اکنون رضایتمندی مستمری‌بگیران و بازنشستگان برای استفاده بهتر از خدمات درمانی را به همراه داشته است.

او اضافه کرد: با توجه به مسئولیت حمایتی و مدیریتی تأمین اجتماعی، توسعه خدمات درمانی بازنشستگان و افزایش سهم بیمه تکمیلی از سوی این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

حمایت همه جانبه تأمین اجتماعی از بازنشستگان

گودرزی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه تأمین اجتماعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران در دوره مدیریتی جدید اضافه کرد: افزایش سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان به طور یقین باعث ارتقاء خدمات درمانی به هر یک از افراد بازنشسته و مستمری بگیر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تأمین اجتماعی اکنون با وجود حجم بالای مطالبات انباشته شده از دولت‌های گذشته و بخش خصوصی، در راستای حمایت از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر این سطح از خدمات حمایت درمانی را گسترش داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان ادامه داد: این حجم از خدمات به بازنشستگان در طول بیش از یک سال اخیر ضمن گسترش خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی این قشر، کارنامه مثبتی را برای این سازمان به دنبال داشته است.

به گفته گودرزی، افزایش رضایتمندی بازنشستگان، ارتقاء کیفیت خدمات حوزه درمان و سلامت و عملکرد مثبت برای حمایت از این گروه از جامعه هدف به عنوان بخشی از مزایای اجرای طرح افزایش سهم بیمه تکمیلی از سوی تأمین اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: در دولت سیزدهم سازمان تأمین اجتماعی در جهت توسعه خدمات درمانی در قالب ارائه خدمت در مراکز ملکی و همکاری و همراهی با بخش‌های درمانی طرف قرارداد برای خدمات‌رسانی بهتر به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تلاش‌های زیادی انجام داده است.

گودرزی توسعه فعالیت‌ها در حوزه بیمه تکمیلی برای بازنشستگان را از دیگر حمایت‌های اثربخش تأمین اجتماعی جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر و مفیدتر به این افراد دانست.

او یادآور شد: نگاه ویژه تأمین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان و مستمری بگیران در قالب عملکرد این سازمان در توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی، توسعه درمان غیرمستقیم و رشد شاخص‌های بیمه تکمیلی مشخص است و همین موضوع در افزایش رضایتمندی ذینفعان تاثیرگذار است.

افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات بیمه تکمیلی

سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و رشد ۱۲۰ درصدی سهم سازمان در پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اجرایی کرد.

این سازمان به دنبال ارائه خدمات حوزه درمان به اقشار تحت پوشش از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران، توسعه بیمه تکمیلی درمان را به بیش از ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار بازنشسته در دستور کار قرار داده است.

سازمان در بخش درمان مستقیم در قالب بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی ملکی و در حوزه درمان غیرمستقیم با قرارداد با بیش از ۵۰ هزار مرکز در پوشش مراکز درمانی طرف قرارداد، هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان و بازنشستگان را به عهده دارد.

کد خبر: 56838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =