پوشش خدماتی یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته

براساس جدیدترین آمارها تا پایان سال ۱۴۰۰، صندوق بازنشستگی کشوری به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در سطح کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین، طبق اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری، این صندوق به عنوان موسسه‌ای بیمه‌ای عهده‌دار مسئولیت اداره امور بازنشستگان مشمول مقررات بازنشستگی کشوری با رعایت مقررات استخدامی است.

براساس داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر به عنوان بازنشسته، ازکارافتاده، وراث، وظیفه‌بگیر و افراد کسورپرداز از خدمات متنوع بازنشستگی و درمانی این صندوق بهره‌مند هستند.

بر اساس این آمار، افراد بازنشسته و ازکارافتاده بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار نفر، بازنشسته و شاغل متوفی بیش از ۲۸۷ هزار نفر و وارث و وظیفه بگیر ۳۸۳ هزار و ۷۰۶ نفر و افراد کسورپرداز نیز ۹۲۸ هزار و ۴۱۹ نفر مجموع مشمولان خدمات‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور را شامل می‌شوند.

بازنشستگان و ازکارافتادگان بیشترین حقوق‌بگیران صندوق کشوری

براساس داده‌های آماری سال گذشته در حال حاضر بازنشستگان و ازکارافتادگان بیشترین میزان افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری را شامل‌ می‌شوند.

این در حالی است که شاغلان کسورپرداز این صندوق ۳۷ درصد، بازنشسته و شاغل متوفی ۱۱ درصد و همچنین بازنشسته و از کارافتادگان نیز ۵۲ درصد جمعیت صندوق کشوری را تشکیل می‌دهند.

همچنین آمارها حاکی است که حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۰۲ نفر هستند که یک میلیون و ۲۸۵ نفر از آنان بازنشسته، ۱۳ هزار و ۳۵۹ نفر از کارافتاده و ۶۲ هزار و ۱۸۹ نفر نیز شاغلان متوفی بیش از ۲۲۵ هزار نفر بازنشسته متوفی هستند.

پوشش خدماتی یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته

چه کسانی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند؟

ترکیب جمعیتی مشمولان و افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان، افراد شاغل/ بازنشسته متوفی، وراث وظیفه‌بگیر وکسورپردازان اعم از شاغلین و خویش‌فرمایان است.

صندوق بازنشستگی کشوری نیز به واسطه دولت به عنوان سازمان بیمه‌ای خدمات‌دهنده به بخش قابل توجهی از کارمندان شاغل در نهادها و دستگاه‌های دولتی مطرح هستند.

پوشش صندوق بازنشستگی کشور در کدام استان‌ها بیشتر است؟

جدیدترین آمارهای صندوق کشوری نشان می‌دهد که بیشترین میزان افراد تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای در استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران و کرمان حضور دارند.

همچنین کمترین تعداد افراد تحت پوشش این صندوق نیز به استان‌های ایلام، خراسان شمالی، قم، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، قزوین و زنجان اختصاص دارد.

ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی در ۲۰ استان

صندوق بازنشستگی کشوری انجام فعالیت‌های بیمه اجتماعی در امور بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت مشمولان مقررات بازنشستگی دولتی را با رویکرد توجه به تسهیل وتسریع در انجام امور در ۲۰ استان کشور عهده‌دار است.

مستخدمین رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، مشمولان آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، قضات مشمول مقررات استخدامی قضات، مستخدمین رسمی «کادر سیاسی» وزارت امورخارجه، مستخدمین ثابت شهرداری‌ها به استثناء شهرداری تهران و خویش فرمایان، مشمولان مقررات بازنشستگی کشوری هستند.

ماموریت این صندوق بازنشستگی ارائه و گسترش خدمات بیمه‌های اجتماعی، ازکارافتادگی و فوت با اهتمام به افزایش مشترکان و گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای (عمر، حوادث و درمان تکمیلی) است.

بیش از ۹۰ درصد منابع فعلی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین سازمان بیمه‌گر با ماهیت اجتماعی و اقتصادی از منابع عمومی دولت تامین می‌شود.

در حال حاضر ۱۸ سازمان و صندوق بیمه‌ای خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان را به عهده دارند که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان حدود به چهار میلیون بازنشسته و صندوق بازنشستگی کشوری به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته خدمات ارائه می‌دهند.

کد خبر: 56434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =