احیاء شبکه مشاورین زنان و خانواده در دولت سیزدهم

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده در این دیدار با بیان اینکه وزارت متبوعه در ارائه خدمات خود با ۷۰ درصد جامعه در ارتباط است، عنوان کرد: شبکه مشاورین زنان و خانواده را در دولت سیزدهم احیا کردیم که بر سیاست‌گذاری، نظارت، راهبری و مطالبه‌گری تاکید داشته باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل  سازمان بهزیستی کشور، نرجس بختیار خلج در آیین بازدید هیات فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی بابیان اینکه در حوزه اشتغال جامعه هدف گسترده‌ای تحت پوشش هستند، یادآور شد: درخصوص زیست‌بوم اشتغال، تجارب موفق کارآفرینی و امکان ایجاد مشاغل خانگی ظرفیت‌های ارزشمندی برای تبادل تجربیات با هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی داریم.

براساس این گزارش، «میکاته کو ملولکه» مدیرکل دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای ناتوانی، «رولانی کومالو» مدیر روابط بین‌الملل، «کاساندرا نیاتی» معاون مدیر در امور توانمندسازی زنان، «اولتمن فوری» معاون مدیر در توسعه امور جوانان و «گیل موتلونگ» دستیار مدیر در حقوق افراد دارای ناتوانی از اعضاء هیئت فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی بودند که به ایران سفر کردند.

۳۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی در کشور

محمدنصیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در  این آیین بازدید هیات فنی دپارتمان زنان، جوانان و افراد دارای معلولیت آفریقای جنوبی از دستاوردهای سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی کشور براساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، کودکانی که در حال مخاطره هستند و سرپرستی ندارند را تحت پوشش خود دارد که شیرخوارگاه شبیر یکی از ۶۵۰ مرکز نگهداری کودکان در ایران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی در کشور هستند و سالانه یکهزار و ۵۰۰ کودک قابل واگذاری است.

وی با بیان اینکه در حوزه کودک، اصلی‌ترین برنامه سازمان بهزیستی کشور حمایت و بازگردادن کودک به خانواده است، افزود: در صورتی که امکان بازگرداندن وجود نداشته باشد، خانواده جایگزین انتخاب می‌شود و اگر کودک شرایط بازگشت به خانه و یا خانواده جایگزین نداشته باشد، وارد شیرخوارگاه و مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان می‌شوند.

نصیری، حمایت از بانوان سرپرست خانوار را یکی دیگر از اقدامات حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: تاکنون ۲۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که امورات مسکن و اشتغال آنها راهبری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را مرکزی بی‌بدیل در دنیا معرفی کرد و گفت: اورژانس اجتماعی مداخله سیار را در حوزه کودک‌آزاری، خشونت خانگی، معلول‌آزاری و همسرآزاری انجام می‌دهد به عبارتی اورژانس اجتماعی برای بیماری اجتماعی که مخل ساختار خانواده است با محوریت حفظ کیان خانواده درنظر گرفته شده است.

کد خبر: 53394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =