دومین جلسه بزرگداشت روز کارگر در محل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید

دومین جلسه بزرگداشت روز کارگر در محل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار گردید.

به گزارش آتیه آنلاین، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با تجلیل از مقام کارگر از مدعوین جلسه که با نگاه به نقش کارگر در جامعه در این برنامه ها حضور پیدا کردند و در تهیه و تنظیم برنامه ها نقش آفرینی دارند به ایراد مطالبی  پیرامون اهمیت نقش کارگر به جلسه پرداخت.

 وی با اشاره به ایام شهادت حضرت علی علیه السلام  و فرارسیدن شبهای پر فضیلت قدر گفت، امیدوارم همه با هم بتوانیم در مسیر زندگی از رهنمودها و احادیث سرنوشت ساز آن حضرت در زندگی نهایت استفاده را ببریم.

واعظی زاده افزود، باتوجه به نامگذاری سال ازسوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین بایدمجموعه کارگران، کارفرمایان و مدیرانی که در جهت توسعه و رشد تعیین گام بر می دارند و ماموریتی به آنها محول شده، در سال جدید بتوانیم در راستای تبعیت فرامین رهبری برای موفقیت هرچه بیشترجامعه تلاش کرده و مثمر ثمر باشیم.

وی در خصوص شرکت های دانش بنیان گفت، شرکت های دانش بنیان در استان حتما باید پایه ای از داشته ها و پتانسیل ها برخوردار باشند تا بتوانند در ارتقای اوضاع اقتصادی استان و معیشت مردم نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان دستگاهی که بیشترین جمعیت کارگری را دارد گفت، انتطار میرود نمادی از کارگر در مرکز استان داشته باشیم تا بتوانیم ارزشها را در قالب جامعه کارگری داشته باشیم.

وی افزود شایسته است خیابان یا میدانی تحت عنوان  تجلیل از مقام شامخ اقشار زحمت کش کارگر در سطح شهر داشته باشیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهمیت جامعه کارفرمایی گفت، کارفرمایان باید از ظرفیت های لازم با پوشش حمایتی برخوردار باشند تا این دو قشر  کارگر و کارفرما در فضایی صمیمی و عاطفی در کنار همدیگر درجهت رشد و توسعه ایران اسلامی قدم بر دارند.

واعظی زاده در خصوص واحد های تولیدی گفت، ما میتوانیم در فضای تولید با بازدیدها، برقراری ارتباط و تجلیل از جامعه هدف خود حمایت کنیم.

واعظی زاده تصریح کرد، اگر بخواهیم شأن و منزلت کارگر دیده شود ابتدا باید در جایگاه کارگر قرار بگیریم

و با اشاره به هفته کارگر گفت، ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر نامگذاری شده و هرکدام از مسئولین می توانند به مدت ۱۱ دقیقه خود را در لباس کارگر قرار دهند تا فرزندان کارگران به شغل کارگری افتخار کنند و احساس شأن و منزلت داشته باشند.

واعظی زاده در خصوص حقوق معوق بعضی از کارگران گفت، بعضی جاها مشاهده شده کارگران ۸ ماه حقوق نگرفتند و مسئولان انتظار دارند هیچ اتفاقی رخ ندهد، وی راه مقابله با تنش و نارضایتی کارگران را مدیریت صحیح خواند.

واعظی زاده با تاکید حفظ شأن کارگران و پیگیری ایستگاهی برای کارگران ساختمانی در مرکز شهر گفت؛ در جلسه کمیسیون کارگری یک نشست مشترک با چند دستگاه از جمله شهرداری در خصوص رعایت شأن کارگران ساختمانی در جهت ساخت ایستگاه کارگری در شهر برگزار شد  وی اظهار امیدواری کرد  این موضوع به دیگر شهرستانها  انتقال پیدا کند و بتوانند از این  ایده استفاده کنند.

 واعظی زاده در خصوص نقش میز خدمت در کنار واحدها یا در محیط های نماز جمعه میتواند یکی از بخشهای ماموریت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی باشد.

وی در خصوص تریبون نماز جمعه و جامعه کارگری گفت، شورای هماهنگی دستگاهای تابعه تعاون کار و رفاه با جمعی از کارگران و کارفرمایان در نماز جمعه حضور پیدا کنند.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی  در پایان برنامه های هفته کارگر را متناسب با روز شمار از جمله تجلیل از خانواده های شهدای کارگرو بحث غبار روبی گلزار شهدا را  از دیگر برنامه های این اداره دانست.

همچنین در این جلسه مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارتخانه، نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و انجمن ها نظرات و پیشنهادات خود را بیان نمودند که موارد مطروحه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: 52098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =