سکوت مجامع بین‌المللی در قبال گردن‌زنی دسته‌جمعی در عربستان

سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات بر روسیاهی آنان می‌افزاید و رفتار دوگانه این مجامع هر روز برای افکار عمومی جهانیان بیشتر نمایان می‌شود.

به گزارش آتیه‌انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی بیانیه ای با محکومیت گردن زنی ۸۱ انسان به بهانه واهی توسط حکومت سعودی  اعلام کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات و عدم اقدام مناسب در برابر این گردنکشی بر روسیاهی آنان می‌افزاید و رفتار دوگانه این مجامع هر روز برای افکار عمومی جهانیان بیشتر نمایان می‌شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

در ایامی که افکار عمومی در جهان بین روسیه و اوکراین تمرکز داشت جنایتی دیگر از حکومت سعودی قلب آزادگان جهان را جریحه دار کرد.

اعدام فجیع ۸۱ انسان به بهانه واهی ارتباط با گروه‌های تروریستی و دشمنان حکومت سعودی برگی دیگر بر جنایات متعدد این رژیم افزود. جنایاتی نظیر بمباران و محاصره ۷ ساله زنان و کودکان یمنی، تجهیز و ارسال قریب به ۵۰۰۰ انتحاری به کشور عراق، حمایت مالی و عقیدتی گسترده از گروهک داعش و دیگر گروه‌های مسلح در سوریه و عراق، قتل فجیع منتقدان و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در ایران که سابقا صورت گرفته تنها بخشی از جنایات این رژیم بدوی است.

در حالی رژیم سفاک سعودی ژست اصلاح طلبانه به خود گرفته که امروزه نگاه‌های افراطی مذهبی حاکم بر دستگاه رژیم سعودی باعث شده تا شیعیان ساکن در این سرزمین به شدت تحت مضیقه قرار گرفته و یکی پس از دیگری به دلیل اقدامات واهی به اعدام محکوم و به شکل فجیع کشته شوند؛ گویی اقدامات به ظاهر اصلاح طلبانه آنان فقط در ایجاد مراکز فحشا، احداث مشروب فروشی‌ها و قمارخانه‌ها خلاصه می‌شود که این اعمال آبرویی برای اسلام و مسلمین باقی نمی‌گذارد.

نهادهای ذی ربط همچون وزارت امور خارجه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ستاد حقوق بشر اسلامی باید به جد پیگیر این دست از جنایات باشند و طبیعی است که با قطع مذاکرات بین ایران و رژیم خونخوار سعودی و یا دادن بیانیه نمی‌توان مانع از اقدامات این چنینی شد.  

از طرفی سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات و عدم اقدام مناسب در برابر این گردنکشی بر روسیاهی آنان می‌افزاید و رفتار دوگانه این مجامع هر روز برای افکار عمومی جهانیان بیشتر نمایان می‌شود، در حالی‌که تحقیقات سازمان ملل درباره جنایات جنگی عربستان در یمن طی سال‌های اخیر با اعمال فشار رژیم سعودی متوقف شده، مشاهده می‌شود بلافاصله پس از جنگ بین روسیه و اوکراین علیه کشور حمله کننده قطعنامه صادر می‌شود و رسانه‌های وابسته به این رژیم حملات روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کنند اما در برابر این جنایات دچار خفقان شدیدی شده‌اند.

امروزه مجامع بین‌المللی همچون سازمان همکاری‌ اسلامی باید از خود سوال نمایند که اعدام نوجوان ۱۳ ساله عربستانی طبق کدام قانون و شریعتی توجیه پذیر است و چرا در برابر این جنایات سکوت ییشه می‌کنند؟  

بی جهت نیست که امام خمینی فرمودند: «اگر روزی از صدام بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت...» و ظالمان و مستکبران عالم بدانند عاقبت آنان جز ننگ و ذلت در دنیا و عذاب دردناک در آخرت نیست.

«و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

کد خبر: 48921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =