توسعه کشور در گرو مهارت است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: توسعه کشور در گرو توسعه مهارت است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی حسین شهریور در جریان برگزاری چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی اظهار داشت: توسعه کشور در گرو توسعه مهارت است و بی تردید تضمین آموزش های مهارتی با سنجش مهارت میسر می شود.

وی همچنین در ادامه این نشست بر اهمیت سنجش مهارت در راستا دستیابی به اهداف کلان حوزه مهارت آموزی در قالب سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد.

در ادامه این نشست، «حمیدرضا ثابت نژاد» مشاور رئیس سازمان و مدیر اجرائی دبیرخانه شورای عالی، به تبیین ضرورت ایجاد یک مرکز ملی به عنوان بازوی اجرائی شورای عالی برای انجام تکالیف مندرج در قانون و آئین نامه اجرائی پرداخت.

در خاتمه متن تصویب نامه  پیشنهادی برای ایجاد این مرکز در کارگروه نظارت و سنجش  مورد تأئید اعضاء قرار گرفت و مقرر شد برای طی مراحل تصویب در هیات دولت در دستور کار  شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی  قرار گیرد.

بنا براین گزارش به منظور ارزیابی، اعتبار بخشی و نظارت بر مراکز سنجش ملی و منطقه ای، شکل گیری «مرکز ملی راهبری و اعتبار بخشی مراکز سنجش صلاحیت حرفه ای  کشور» از سوی اعضاء مورد تأکید قرار گرفت و ایجاد چنین مرکزی را مستلزم موافقت هیأت وزیران دانستند.

چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی آموزش  و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی به میزبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

چهاردهمین جلسه کارگروه نظارت و سنجش دبیرخانه شورای عالی با دستور بررسی اساسنامه مرکز ملی سنجش، ۱۱ بهمن سال جاری با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاه های اجرایی  موضوع ماده ۹ آئین نامه اجرائی قانون نظام جامع در محل دفتر ریاست سازمان تشکیل شد.

کد خبر: 45455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =