دانشگاه تهران از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تهران را از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه دانست و گفت: عناصر اصلی فعال در این زمینه شهیدان والا مقام مفتح و مطهری از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بودند.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در نخستین نمایشگاه تخصصی که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه (۲۷ آذرماه) برگزار شد،  با اشاره به جزئیاتی از مناسبت،  افزود: انقلاب و تفکری که منشاء اصلی ایجاد نهضت مردم بود بر مبنای نواندیشی دینی بود که حول محور امام راحل شکل گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تلاش نهضت مردم بر این بود تا فهمی از اسلام و تشیع بدهد که توان ایجاد تحولات گسترده در دوره معاصر را داشته باشد.

اسماعیلی اظهار داشت: ۲۰۰ سال تلاش کردند که بگویند دین توان اداره جامعه و حل مسایل جوامع انسانی ندارد؛ به همین دلیل بر دوگانه علم و دین بیشتر اصرار داشتند.

جمهوری اسلامی به دوگانه علم و دین پایان داد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همین تاکید برخی بر مسائلی چون ملیت و اسلامیت و دو گانه ایران و اسلام، ادامه داد: حوزه و دانشگاه روی گسل علم و دین است و از جمله دو گانه هایی که جمهوری اسلامی آن را حل کرد دوگانه علم و دین بود و نگاه نواندیشی دینی به مسایل اجتماعی و سیاسی برای حل معضل و ایجاد راهکار جایگزین مطرح کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، دانشگاه تهران را از پیش قراولان وحدت در حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: عناصر اصلی فعال در این زمینه مانند شهید مفتح و شهید مطهری از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بودند.

به گفته اسماعیلی، امروز ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و وقتی به حرکت نظام نگاه می کنیم می‌بینیم که این حرکت توام با موفقیت هاست.

گفتنی است، ۲۷ آذرماه سالروز عروج ملکوتی شهید بزرگوار، آیت‌الله دکتر مفتح (ره)، منادی و پایه‌گذار وحدت حوزه و دانشگاه است، شهید بزرگواری که امام راحل (ره) در وصف ایشان فرمودند: «شهید مفتح، شهید حوزه و دانشگاه است». شخصیتی که مجاهدت‌های ایشان در مسیر پیوند جایگاه رفیع روحانیت و دانشگاه، معنای واقعی دانش و بینش را متجلی ساخت.

طراحی روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز، یکی دیگر از دوراندیشی‌های معمار کبیر انقلاب است که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما و برای رسیدن به اهداف عالی و مقدس علمی و پژوهشی بنیان نهاده شده است.

کد خبر: 39732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =