افتخار می‌کنم که خبرنگار خوانده شوم

رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی تامین اجتماعی سمنان گفت: به عنوان یک کارشناس متخصص روابط عمومی، افتخار می‌کنم که خبرنگار خوانده شوم، اما چیزی که مهمتر است ارتباط مستمر و موثر بین روابط عمومی ها و خبرنگاران است که می تواند به یک همکاری خوب منجر شود.

حسینعلی جمال، رئیس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان سمنان در گفتگو با آتیه آنلاین، ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد؛ روز خبرنگار به تمامی جامعه خبرنگاران بویژه خبرنگاران حوزه تامین اجتماعی، گفت: من ترجیح می دهم به روابط عمومی به عنوان یک رسالت شغلی نگاه کنم در حالی که خبرنگاری برای من یک کار افتخاری و دلی بوده که بر اساس علاقمندی در این عرصه فعالیت می کنم.

وی افزود: به عنوان یک کارشناس متخصص روابط عمومی، افتخار میکنم که خبرنگار خوانده شوم، اما چیزی که مهمتر است ارتباط مستمر و موثر بین روابط عمومی ها و خبرنگاران است که می تواند به یک همکاری خوب منجر شود.

رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی تامین اجتماعی سمنان در تشریح وجوه شباهت و تفاوت روابط عمومی و خبرنگاری گفت: از نظر من حرفه خبرنگاری محدودیتی ندارد. به عبارتی دیگر یک خبرنگار از هر زاویه ای می تواند به اخبار و رویدادها بپردازد، ولی روابط عمومی ها فقط در حوزه کاری خود می توانند ورود نموده و مسائل درون سازمانی را دنبال کنند.

جمال در خصوص رابطه کاری با خبرنگاران حوزه تامین اجتماعی استان سمنان گفت: مدیران تامین اجتماعی این استان در حد قابل قبولی توانسته اند رضایتمندی خبرنگاران را کسب کنند. هر زمانی هم که خبرنگاران محترم این حوزه سوالات سازمانی مربوط به این استان را ارجاع داده اند، اداره روابط عمومی سعی کرده تا در کوتاه ترین زمان، پاسخگویی باشد.

وی با اشاره به گلایه برخی خبرنگاران از روابط عمومی نهادها و دستگاه ها، به عنوان موانعی بر سر راه گردش آزاد اطلاعات، گفت: اطلاعاتی که جنبه عمومی داشته باشد، همیشه در دسترس همگان قرار دارند و سعی ما در اداره روابط عمومی این است که نیازهای خبری خبرنگاران برآورده شود. هر چند گاهی باید از مدیران برای دسترسی بیشتر خبرنگاران مجوز گرفت و دسترسی آزاد به اطلاعات مستلزم اخذ مجوز از مقامات سازمانی است.

رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی تامین اجتماعی سمنان گذراندن دوره خبرنگاری را پیش زمینه مفیدی برای تقویت حوزه روابط عمومی دانست و افزود: من خودم هم دوره خبرنگاری گذرانده ام ولی مسیر فعالیت حوزه روابط عمومی در هر سازمانی مشخص و واضح است و طبیعتا یک کارشناس روابط عمومی نمی‌تواند مانند یک خبرنگار عمل کند.

جمال با اشاره به گسترش روزافزون رسانه های مدرن، نظیر نشریات و پایگاه های خبری الکترونیکی و پلتفرمهای پیامرسان دیجیتال، گفت: به نظرم حقیقت جویی، مطالعه و کشف صحت و سقم اخبار و تجزیه و تحلیل آنها و نهایتا بیان درستی مطالب و رویدادها در هر فضایی می تواند به شفاف سازی و آگاه سازی مردم جامعه کمک کند.

کد خبر: 24524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =