سرمایه‌گذاری مشترک با همسایگان در حوزه فنی و حرفه‌ای

توسعه روابط بین‌الملل در همه ابعاد؛ موضوعی است که همواره مورد تاکید دولت‌های مختلف در سطح جهان بوده است. مدل‌های اجرای سیاست‌های بین‌المللی کشورها در راستای دستیابی به منافع مختلف برای جوامع مورد نظر، موضوعی است که مورد بررسی مسئولان عالی‌رتبه کشورها در قالب‌های مختلف بهره‌وری قرار گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، بسط و گسترش سیاست‌های ارتباطی دستگاه‌های مختلف در قالب همکاری‌های دو یا چندجانبه، امضای تفاهمنامه‌ها و یا انعقاد توافقنامه‌ها در سطوح بین‌الملل را به دنبال دارد. یکی از موضوعات گسترده‌ای که در سال‌های اخیر مورد توافق و اجماع جهانی قرار گرفته مباحث آموزشی و مهارت‌آموزی و همچنین تبادل نظر و دیدگاه‌های این حوزه بین کشورها است.

از جمله موضوعات مهم مطرح شده در سطوح عالی بین‌المللی در خصوص اهمیت مهارت‌آموزی، نگاه ویژه به موضوعی تحت عنوان انقلاب مهارت‌آموزی همواره مدنظر است. با نگاه به گسترش ارتباطات بین‌المللی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و در راستای کسب اطلاعات در ارتباط با سیاست‌های تنظیمی ‌و تدوینی و همچنین اهداف این سازمان از برقراری روابط بین‌المللی با کشورهای دیگر، علی اوسط‌ هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بخشی از سیاست‌های این سازمان را در سرمایه‌گذاری مشترک با همسایگان برشمرد.

سیاست‌های سرمایه‌گذاری مشترک با همسایگان

هاشمی‌ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در ارتباط سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در قالب گسترش ارتباط با همسایگان گفت: ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با همسایگان نیازمندیم و این مهم در سال‌های اخیر از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های جدی این سازمان محسوب شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم منطبق با اولویت‌ها با هرکدام از این دستاوردهای کسب شده با مشارکت سفرای دیگر کشورها و نوع حمایت سیاسی وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مهم را فعلیت بخشیده و اجرایی کنیم.

وی افزود: اگر سیاست‌های بین‌المللی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با همسایگان را به درستی بتوانیم جا بیندازیم، در ادامه مسیر و عملیاتی کردن سیاست‌های سازمان نیز می‌توانیم در حوزه‌های دریا و بندر، صیادی و شیلات، معادن، کشاورزی، فعالیت‌های تجاری و بازرگانی مرزی با همسایگان کار کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مسیر همکاری‌های مشترک با همسایگان می توان به همکاری‌های گذشته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با کشور افغانستان اشاره کرد و اینکه این سازمان در سال‌های گذشته در کشور افغانستان چند مرکز کارآموزی و مهارت‌آموزی تأسیس کرده‌ بود که از این ظرفیت می‌توان به نحواحسن استفاده کرد.

تشکیل دپارتمان ملی مهارت مرز

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ‌با بیان این نکته که امروز در این سازمان به دپارتمان ملی مهارت مرز فکر کرده‌ و برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است، اظهارکرد: امروز، صلاحیت حرفه‌ای مشترک با کشورهای همسایه را در سیاست‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای جا داده‌ایم.

هاشمی اضافه کرد: همچنین تدوین استانداردهای مشترک مشاغل برابر با کدهای جهانی را اندیشیده‌ایم که آموزش بر پایه صلاحیت حرفه‌ای، استانداردها و تربیت مربیان و تبادل تجربیات می‌تواند مورد وفاق منطقه‌ای واقع شود و دروازه بازار کشورها را به روی کارآموزان و اهل مهارت باز بگذارد.

وی تصریح کرد: این در واقع نگاهی است که به آن روی آورده‌ایم و در حال حاضر با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم به توافق رسیده‌ایم که دو دپارتمان ملی مهارت‌مرزی غرب و شرق کشور را با یکدیگر شکل دهیم.

وی عنوان کرد: ما دیپلماسی مرزنشینان برای بودن در کنار یکدیگر را نیز در جهت ارتباطات و مبادلات مرزی از طریق مهارت نرم، آموزش خواهیم داد.

کد خبر: 20013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =