شورای شهر تهران مجوز استفاده رایگان از مترو و اتوبوسهای تندرو را تا پایان دهه اول محرم تمدید کرد؛ تصمیمی که بار دیگر اختلاف دیدگاه اعضا درباره ابعاد حقوقی، مالی و اجرایی این سیاست را آشکار ساخت.
شورای شهر تهران یک گام دیگر به سمت اجرای طرح جدید بلیت الکترونیک حملونقل عمومی برداشت؛ طرحی که حامیانش از «رایگان شدن مترو برای ۸۰ درصد مردم» میگویند و منتقدانش آن را صرفاً بازآرایی تخفیفهایی میدانند که سالهاست وجود دارد.
جنگ ۴۰ روزه، معادلات سیاسی و اداری کشور را بههم زده و در تازهترین پیامد خود، زمان برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا را نیز در هالهای از ابهام قرار داده است. در حالی که دولت و وزارت کشور از برگزاری انتخابات «حداکثر دو ماه پس از پایان رسمی جنگ» سخن میگویند، وضعیت ادامه فعالیت شهرداران و شوراها همچنان محل پرسش و تفسیرهای حقوقی باقی مانده است.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از بررسی تمدید افق زمانی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت بخشی از احکام و شاخصهای این برنامه با توجه به شرایط ناشی از جنگ و تأخیر در آغاز اجرا، در حال بازنگری است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران از تمدید رایگان بودن خدمات مترو و اتوبوسهای تندرو (BRT) در پایتخت برای یک هفته دیگر خبر داد و اعلام کرد این طرح تا ۲۲ اردیبهشتماه ادامه خواهد داشت.