کاهش ۲۱ درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در استان ۲۱ درصد کاهش یافته است، گفت: در دو سال اخیر تلاش شده که با ارائه آموزش‌های لازم، سطح ایمنی در محل کار کارگران افزایش یابد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، نورالدین الیاسی با بیان اینکه ۱۸ شورای اسلامی کار در سطح این استان فعالیت دارند، گفت: تشکیل کانون هماهنگی شورای های اسلامی در ابتدای کار دولت سیزدهم در استان در دستور کار قرار گرفت و این کانون در خردادماه پارسال با پیگیری شوراهای اسلامی کار استان و واحد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه بخش ساختمانی دارای بیشترین حوادث ناشی از کار است که تلاش شده با اجرای دوره‌های آموزشی، افزایش سطح ایمنی در محل کار و افزایش نظارت‌ها، حوادث ناشی از کار را کاهش یابد، بیان کرد: در راستای اجرای این اقدامات، حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ درصد کاهش یافته و این میزان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۷ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید بر اینکه حضور مستمر بازرسان اداره کار و انجمن ایمنی باعث کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان شده است، افزود: کارگران نقش مهم و تاثیرگذاری در راستای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم دارند و در این راستا باید زمینه کار ایمن برای کارگران در واحدهای کارگری فراهم شود.

الیاسی با اشاره به خدمات مهم دولت سیزدهم در حوزه های صیانت از نیروی کار، گفت: استقرار عدالت مزدی با اجرای یک هزار طرح طبقه‌بندی در واحدهای تولیدی، کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور، شناسایی ۱۲۰ هزار کارگر نخبه و مبتکر در قالب جشنواره امتنان از کارگران نخبه، حمایت از بنگاه‌های خرد و کوچک مشاغل خانگی و افزایش کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله اقدامات دولت در حوزه تقویت و صیانت از نیروی کار در کشور بوده است.

وی به کاهش اطاله دادرسی در استان به دادخواست‌های کارگری اشاره و بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری به زیر ۲۰ روز در استان بوده است.

حدود ۸۲ هزار کارگر مشمول قانون کار در این استان مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: 70489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =