کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از کار سال گذشته در این استان ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی با بیان این مطلب گفت: تعداد حوادث ناشی از کار خراسان رضوی ۷۲۹ حادثه در سال ۱۴۰۱ بود که این تعداد پارسال به ۶۸۶ حادثه کاهش یافت.

وی افزود: بیشترین کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به بخش معدن با ۱۷ درصد بوده است، اما بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان، دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این نهاد امسال تلاش خواهد کرد تا به منظور کاهش حوادث در صنعت ساختمان، توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده و باعث کاهش بروز حوادث در این بخش شود، همچنین افزایش ایمنی محیط کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان بویژه در کارگاه‌های کوچک از طریق ارائه آموزش‌های لازم به آنها از سال گذشته در استان آغاز شده است.

بابایی بیان کرد: به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان رضوی ۵۶۳ برنامه تدوین شده که ۱۰۴ برنامه در مرکز استان و ۴۵۹ برنامه در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که عمده برنامه ها در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند، افزود: طرح طبقه‌بندی مشاغل در واحدهایی اجرا می شود که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، پارسال ۴۸ واحد به مجموع واحدهای مجری این طرح اضافه شدند.

کد خبر: 70074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =