رسیدگی به بیش از ۳ هزار دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از رسیدگی به سه هزار و۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل احمد سلامی در این باره گفت: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در سیستان و بلوچستان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع در سال ۱۴۰۲، سه هزار و ۳۳۷ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در مراجع حل اختلاف کار اعم از هیات تشخیص و هیات تجدید نظر، با حضور نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده دولت و مجری قانون و نیز نماینده کارگر و نماینده کارفرما، پرونده‌های مطروحه بررسی شده و آرای آنها پس از صدور که در مدت زمان ۱۵ روزه قابلیت اعتراض هم دارد، در حکم قانون و لازم الاجراست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین مدت زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در این استان نزدیک به ۲۷ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار استان، در سال گذشته ۳۵ درصد آن بصورت سازشی حل و فصل شده است.
وی با بیان اینکه ۴۲۰ کارگر سال گذشته بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان به کار بازگشتند گفت: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود که توأمان با پیگیری برنامه‌های اشتغال‌زایی راهبری می‌شود.

کد خبر: 70035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =