تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فتحی با بیان اینکه تعهد اشتغالزایی استان در سال گذشته ۴۷ هزار نفر بود، گفت: با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، ۶۱ هزار و ۸۶۹ نفر در سامانه رصد ثبت‌نام شد که ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد استانی است.

وی افزود: این آمار در سامانه رصد با ثبت نام و کدملی افراد همراه بوده و سه بار نیز به صورت میدانی، تلفنی و پیامکی صحت‌سنجی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طبقه‌بندی مشاغل به عنوان یکی از مطالبات قشر کارگری در دستور کار قرار گرفته و اصلاح، بازنگری و ایجاد طبقه‌بندی شغلی انجام گرفته است، گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۲ برای استان ما نسبت به سال گذشته از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد بهبود یافته است.

وی با اشاره به تاثیر فعالیت تعاونی‌ها در اشتغالزایی، بیان کرد: تعاونی‌ها به عنوان یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم هستند. اکنون حمایت از راه‌اندازی تعاونی‌ها با رویکرد نوآوری را در برنامه داریم. سال گذشته تعاونی‌های استان ۲۱ درصد بیشتر از سال قبل تر از آن صادرات داشتند.

فتحی از کسب رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ خبر داد و افزود: سال گذشته در راستای پرداخت این تسهیلات تعداد هشت هزار و ۸۲۰ نفر صاحب شغل شدند. در حوزه مشاغل خانگی نیز سال گذشته ۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که با تحقق ۱۰۷ درصدی سهم استان، بیشترین جذب اعتبار را در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان استفاده می‌کنند در دولت سیزدهم کاهش یافته و از بیش از ۱۴ هزار نفر به حدود ۸۹۰۰ نفر رسیده که نشان از جدیت و فعالیت اقتصادی استان طی این سال‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست کارگران استان در مسابقات ورزشی چون والیبال و فوتبال و رتبه سوم کاراته خبر داد و درباره اهمیت کار و فرهنگ کار نیز گفت: فرهنگ کار می‌تواند منجر به ارزش‌آفرینی و کارآفرینی شود و کارگر نیز به عنوان رکن اصلی تولید مطرح است.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی، استانی امن و آرام برای صنعت است، افزود: هیچگاه مشکلات صنفی در استان ما تبدیل به مشکلات امنیتی نشده و آرامش صنعتی که یکی از مهمترین شاخصه‌های سرمایه‌گذاری است در این استان وجود دارد.

کد خبر: 70032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =