پرداخت نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان کمک هزینه کفن و دفن به مشمولین استان گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کفن و دفن به مشمولین استان گیلان پرداخت شده و تعداد اسناد صادره بیانگر رشد ۶/۲۵ درصدی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان این مطلب افزود: کمک هزینه کفن و دفن در زمره تعهدات کوتاه مدت این سازمان قرار دارد که به بیمه‌شدگان اجباری و اختیاری و بازنشستگان واجد شرایط بر اساس مقررات مربوطه و با هدف کمک به هزینه‌های مربوط به مراسم ترحیم فرد بیمه شده یا بازنشسته و همسر وی بر اساس بند ۱۸ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تعهد با ارائه مدارک لازم به همسر بیمه شده یا مستمری بگیر متوفی ، فرزند و یا پدر و مادر وی پرداخت می‌شود .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعداد دو هزار و ۵۳۱ فقره سند تعهداتی در این حوزه در سطح واحدهای تابعه استان صادر شده بیان کرد: از این تعداد دو هزار و ۴۲۹ مورد یعنی ۹۶ درصد به شکل غیرحضوری و تنها ۱۰۲ فقره به صورت حضوری درخواست شده است .

وی گفت: بابت انجام این تعهد در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تعهدات پرداخت شده و تعداد اسناد صادره بیانگر رشد ۶/۲۵ درصدی است .

شعبه یک رشت با ۳۸۹ فقره و شعبه سیاهکل با ۱۵ مورد سند بیشترین و کمترین تعهدات این حوزه را در سال گذشته به ثبت رسانده‌اند.

کمک هزینه کفن و دفن تامین اجتماعی در سال 1403 چقدر است؟

بر اساس قانون در حال حاضر میزان کمک هزینه کفن و دفن در هر پرونده معادل حداقل دستمزد مشمول کسر حق بیمه زمان فوت است.

از اصلی ترین شرایط لازم برای دریافت آن، این است که ارتباط بیمه‌ای متوفی قبل از فوت، با سازمان تامین اجتماعی برقرار باشد. همچنین، با توجه به نحوه ثبت نام، برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن، از طریق سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی، ارائه گواهی فوت و اصل دفترچه درمانی متوفی، مورد نیاز است.

کد خبر: 69995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =