برگزاری شورای راهبردی شرکای اجتماعی خوزستان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان

اولین نشست شورای راهبردی شرکای اجتماعی استان خوزستان با حضور مدیرکل تامین اجتماعی استان، فعالان تشکل‌های کارگری و مجامع کارفرمایی و کانون‌های بازنشستگی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل تامین اجتماعی خوزستان، به دنبال ابلاغ ضابطه اجرایی شورای راهبردی شرکای اجتماعی از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان که با هدف بهره‌بری از دیدگاه‌های مخاطبان در فرایندهای تصمیم‌سازی و ایجاد زمینه‌های لازم جهت اصلاح فرایندهای کاری در جهت ارتقاء کمی و کیفی سطح خدمات بیمه‌ای انجام می‌پذیرد، تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی در اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان در دستور کار قرار گرفت.

عبدالرضا روشنی، مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان در این نشست با تأکید بر اینکه هدف این شورا ایجاد و تقویت تعامل برای دستیابی به تفاهم در راستای اصل سه‌جانبه‌گرائی با تکیه بر خرد جمعی است، این مهم را نقطه عطفی برای همدلی بیشتر صاحبان واقعی تامین اجتماعی برشمرد.

در این نشست که با هدف بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی تشکیل شد، به توضیح فرآیند هوشمندسازی و تمرکز ارسال لیست نیز پرداخته و بر ضرورت ایجاد اقناع جامعه هدف و رضایتمندی در آنها تأکید شد.

فرزاد حیدری، دبیر کانون کارفرمایی استان خوزستان نیز در این نشست با بیان به اینکه ابتدا باید منشاء آغازین شکل‌گیری مشکلات ریشه‌یابی شود افزود: تنظیم لیست حق بیمه بر اساس مقررات وظیفه کارفرما است و اگر دقت لازم در این باره صورت نگیرد، مسئولیت آثار آن نیز متوجه او خواهد بود، ولی اگر کارفرمایی تکلیف قانونی خود را انجام داده نباید متضرر شود.

عبدالحمید عبایی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان و بازرس کانون عالی کشور نیز در راستای بزرگداشت هفته کار و کارگر تجلیل و قدردانی از سالیان متمادی تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر کارگران در سنگر کار، تولید و سازندگی است افزود: افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ که بر مبنای ۳۵ درصد برای جامعه حداقل بگیر و ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ۶۹۰ هزار تومان برای سایر سطوح توسط شورای محترم عالی کار به تصویب رسیده است.

عبایی با اشاره به اینکه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان خوزستان دارای ۲۴۵ هزار بازنشسته تحت پوشش است که خدمات خود را از ۲۲ کانون شهرستان‌های تابعه دریافت می‌کنند بیان کرد: این ظرفیت آماری با احتساب تقریبی افراد تحت تکفل جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در استان در بر می‌گیرد که بزرگترین تشکل کارگری در استان و دومین استان از نظر بازنشسته تحت پوشش در کل کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: 69955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =