واردات خودروهای دست دوم از طریق مناطق ویژه در حال انجام است

وزیر صمت در مورد واردات خودروهای دست دوم گفت: این کار از طریق مسیر مناطق ویژه در حال انجام است.

به گزارش آتیه آنلاین، عباس‌ علی‌آبادی، وزیر صمت با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در مورد واردات خودروهای دست دوم گفت: برنامه واردات خودروهای دست دوم در قانون بودجه ۱۴۰۳ نیز تعریف شده است.

وی ادامه داد: آیین نامه مربوطه تنظیم شده است و کار از طریق مسیر مناطق ویژه در حال انجام است.

وزیر صمت گفت: بازبینی در آیین نامه مربوطه در حال انجام و انشاالله با کمترین عارضه و مشکل این کار انجام خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است.

علی آبادی اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو ۸ درصد رشد داشت و امسال برنامه‌ریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.

وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روندها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودروها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.

وزیر صمت در پاسخ به سوال شهروندی در حوزه تغییر اجباری خودروهای ثبت‌نامی سامانه یکپارچه به بهانه ارتقای محصولات و افزایش قیمت با نام‌های جدید، گفت: تمرکز وزارت صمت توسعه تولید کیفی و کمی خودرو، کاهش قیمت تمام شده و تولید خودرو رقابتی است و تمرکز اصلی ما نیز حرکت به سمتی است که خودرو از کالایی سرمایه‌ای خارج شود اما در مورد خاص مطرح شده، وفق قانون هر قرارداد و تعهدی داده شده خودروساز موظف است که طبق قانون عمل کند و اگر خودروساز به تعهدات خود عمل نکند، قطعا موضع وزارت صمت حمایت از مصرف‌کننده است.
خسروی سرپرست دفتر صنایع خودرو در ابتدا به سوال این شهروند اینگونه پاسخ داد: در اطلاعیه دور اول ثبت نام سامانه یکپارچه قیمت نهایی خودرو اعلام نشده بود و متقاضی آگاهانه از تغییر قیمت در هنگام تحویل، ثبت‌نام خود را انجام دادند. از سوی دیگر با توجه به اینکه تغییرات عمده در گیربکس و مشخصات فنی خودرو داشتیم خودروهای تولیدی، خودرو جدید محسوب می‌شوند.

کد خبر: 69809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =