امکان صادرات ۳۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر برای سرمایه‌گذاران فراهم شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از فراهم‌شدن امکان صادرات ۳۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر برای سرمایه‌گذاران این حوزه خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به معرفی ظرفیت‌های صادراتی برای سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مطابق دستورالعمل ابلاغی وزیر نیرو، گفت: حدود ۳۰۰ مگاوات میزان ظرفیت پیش‌بینی شده برای صادرات برق تجدیدپذیر توسط سرمایه‌گذاران این بخش است که با استفاده از خطوط انتقال موجود از طریق کشورهای پاکستان و افغانستان و عراق و ترکیه تعیین شده است.

وی گفت: به عبارت دیگر این میزان ظرفیت از طریق رقابت در اختیار سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیرها برای صادرات برق به کشورهای هدف قرار گرفته که برنامه‌ریزی و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

به گفته مدیرعامل توانیر، همچنین برای این گروه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده که ۸ ماه سال بتوانند برق تولیدی را صادر کنند و برای ۴ ماه که تامین نیاز داخل کشور در اولویت قرار دارد تا بر اساس مقررات داخلی، بتوانند برق را از طریق تابلوی برق سبز یا سایر روش‌ها به مشترکان در داخل کشور عرضه کنند.

رجبی مشهدی گفت: با توجه به این که قیمت برق طی دوره ۴ ماه گرم سال در تابلو برق سبز معامله می‌شود عدد قابل‌ملاحظه‌ای است و این فعالیت برای سرمایه‌گذاران سودآور خواهد بود.

کد خبر: 69792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =