اقبال سهامداران به بورس برگشت

  روز ‌دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۱۰.۱۴۰ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن نیز با رشد ۲.۴۵۸ واحدی در محدوده ۷۲۶ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۱۷۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۴.۶ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای صنایع ملی مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری امید و پتروشیمی نوری بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای نفت بهران و داروسازی اکسیر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۶۳ واحدی در محدوده ۲۴ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۸.۳ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۹۶ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس و ایران‌خودرو دیزل بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پلیمر آریا ساسول و بیمه پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

از سویی شاخص کل بورس در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این مقاومت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز نزولی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

این درحالیست که ارزش معاملات خرد عدد ۲.۶۲۴ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، ۳۰ درصد و نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه ۴۳ درصد کاهش داشته است. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳.۳۶۶ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۲۷۲ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۹۷ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای سومین روز متوالی با ثبت رقم ۲۹۰ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱.۵۱۱ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۹۵۲ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۵۱۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۳۹۴ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 69770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =