صحت‌سنجی۸۳/۵۲ درصد از اشتغال ثبت شده استان ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در اولین کارگروه اشتغال استان از صحت‌سنجی ٨٣/۵٢ درصد اشتغال ثبت شده استان در سامانه ملی رصد اشتغال کشور تا پایان سال ١۴٠٢ خبرداد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی در اولین کارگروه اشتغال استان ایلام که با ریاست حسن بهرام نیا، استاندار ایلام تشکیل شد گفت: بر اساس اعلام معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تا پایان سال گذشته از مجموع ۱۴ هزار و ٣۵۵ ثبت اشتغال میانگین ٨٣/۵٢ درصد صحت سنجی تلفنی،پیامکی و میدانی انجام شده است و استان ایلام رتبه سوم ثبت و صحت سنجی اشتغال در سامانه ملی رصد در مقیاس ملی را به خود اختصاص داده است.

وی در این جلسه به سیاست‌های دولت و تمرکز آن بر اشتغال فارغ‌التحصیلان درسال جاری اشاره و بیان کرد: در سال ١۴٠٣ که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال رشد تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است استان ایلام تعهد ۵٨١۶ ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد کشور را دارد که سهم هر دستگاه اجرایی استان و شهرستان با ظرفیت‌های قانونی مشخص و تعیین شده است لذا بر اساس سیاست‌های دولت، پیگیری و ایجاد فرصت‌های شغلی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بصورت مستقیم و غیرمستقیم با مشارکت مردم و بخش خصوصی از اولویت‌های کاری امسال بشمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در بخش دیگر از سخنان خود گفت: از دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال انتظار داریم فرایند ایجاد اشتغال و نیز میزان اشتغال خود را در رسانه ها اطلاع‌رسانی کنند تا نقش همه دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری برای مردم و جامعه بیشتر نمایان شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های قانونی برای همه دستگاه‌ها در جهت کمک به بهبود فضای کسب و کار لازم است فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال به اطلاع مردم رسانده شود.

الیاسی به پرداخت تسهیلات اشتغال سربازان منقضی از خدمت اشاره و اعلام کرد: سربازان منقضی از خدمت در تمام رده‌های سازمانی نیروهای کل مسلح مشروط به اینکه کمتر از پنج سال از پایان خدمت آنان گذشته باشند در صورت داشتن مهارت می‌توانند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی ناجا در استان از تسهیلات تبصره ١٨قانون بودجه بهره‌مند شوند.

وی در پایان اعلام کرد: تا٢۴ فروردین سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ٨۶٣ ثبت اشتغال بر اساس تعهد سال ١۴٠٢ توسط دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات کشاورزی در سامانه ملی رصد انجام شده است.

کد خبر: 69708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =