افزایش صادرات تعاونی‌های استان همدان در سال گذشته

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه صادرات تعاونی‌های استان همدان در سال گذشته به ۵۰ میلیون دلار رسید از افزایش صادرات تعاونی‌های این استان در این مدت خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، رحمان نادی با تأکید بر اینکه نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نقش بسیار زیادی است، گفت: برای مردمی‌سازی اقتصاد بهترین بستر تشکیل شرکت‌های تعاونی است.

وی افزود: برنامه عملیاتی اتاق تعاون در زمینه تشکیل شرکت‌های تعاونی و شرکت‌های تأمین نیاز است که در این راستا برنامه‌ریزی شده رشد دو درصدی در افزایش سهم سرمایه شرکت‌های تعاونی داشته باشیم.

دبیر اتاق تعاون استان همدان ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و اعتبارات ویژه شرکت‌های تعاونی در دست اقدام است به طوری که در سال گذشته در سطح کشور سه هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش تعاون داده شده است.

نادی از افزایش صادرات تعاونی‌های این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: صادرات تعاونی‌های استان همدان در سال گذشته به ۵۰ میلیون دلار رسید این در حالیست که در سال ۱۴۰۱، ۴۲ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال به طور قطع رشد بیشتری در این صادرات داشته باشیم، افزود: عراق، اقلیم کردستان، کویت، عمان، اکراین، ترکیه و افغانستان از جمله بازارهای هدف صادرات محصولات تعاونی‌های استان همدان هستند.

نادی بیان کرد: سال گذشته هیأت تجاری از استان همدان به عراق اعزام شد و با مدیران‌کل کشاورزی، صنعت، معدن و بازرگانان و استاندار اقلیم کردستان نشستی برگزار شد که در پی این جلسات ۹ فقره تفاهم‌نامه در زمینه موادغذایی، پوشاک، روغن اتومبیل و روانکارهای صنعتی و محصولات کشاورزی به امضاء رسید.

کد خبر: 69688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =