افزایش پذیرش فرزندخواندگی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی از رشد ۱۸ درصدی فرزندخواندگی در استان خبرداد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، پروین محمدپوری با بیان این مطلب افزود: طی سال گذشته ۴۱ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که این آمار در سال ۱۴۰۱، ۳۵ مورد بود و آمارهای مقایسه‌ای رشد ۱۸ درصدی فرزندخواندگی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ساز و کاری در سازمان بهزیستی ایجاد شده است که هر کودکی که وارد این سازمان می شود بلافاصله تعیین تکلیف می‌شود، بیان کرد: در صورتی که مدارک و کارهای قضایی پرونده متقاضیان تکمیل باشد روند واگذار فرزند به متقاضیان سرعت می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی درباره شرایط و قوانین فرزندخواندگی نیز یادآور شد: داشتن سلامت جسم و روان، عدم برخورداری از سوء مصرف مواد مخدر، عدم سوءپیشینه کیفری، تمکن مالی، ثبات شغلی، ثبت نام در سامانه ملی فرزندخواندگی، بررسی مستندات در سامانه توسط کارشناسان، بازدید منزل و بررسی شرایط و ثبت در لیست انتظار فرزند خواندگی در صورت تأیید مراحل فوق از شرایط و قوانین فرزند خواندگی است.

وی همچنین با اشاره به سایر خدمات بهزیستی استان و تعداد تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ گفت: طی سال گذشته ۴۹ هزار و ۷۵۰ تماس با خط ۱۴۸۰ تماس گرفته شده که این آمار در سال ۱۴۰۱، ۴۳ هزار و ۲۶۲ مورد بود و رشد ۱۶ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر: 69635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =