قیمت‌های بازار ارز و طلا به کانال اصلی خود برمی‌گردند

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نوسان‌های ایجاد شده در بازارهای ارز و طلا دلیل اقتصادی ندارند، گفت: به‌زودی قیمت‌ها و نوسان‌های کوتاه ‌مدتی که در بازارها به‌خصوص بازار ارز و طلا مشاهده می‌شود به دلیل اینکه علت اقتصادی ندارند، به کانال اصلی خود برمی‌گردند.

امین شاکری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه سوداگران بازار ارز با فضاسازی‌هایی که عمدتاً از طریق کانال‌هالی تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی میی‌کنند به دنبال ایجاد التهابات در بازار و ایجاد تقاضای کاذب ارز و طلا به منظور سودجویی هستند، اضافه کرد: افزایش نرخ ارزی که در چند روز اخیر اتفاق افتاده است به علت تغییر در عرضه ارز در مرکز مبادله ارزی کشور به عنوان نهاد اصلی تامین ارز نیست، زیرا کاهش عرضه اتفاق نیفتاده است؛ بلکه اتفاقاً این عامل نسبت به مدت مشابه گذشته با افزایش نیز همراه بوده است.
وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش نرخ ارز به مسائل و رخدادهای سیاسی هفته گذشته و فضاسازی سوداگرایان بازار ارز و طلا، مربوط است، توضیح داد: نرخ ارز در بازار آزاد، نرخ رسمی نیست و هیج یک از نیازهای کشور با این ارز تأمین نمی‌شود. به زودی قیمت‌ها و نوسان‌های کوتاه ‌مدتی که در بازارها به‌خصوص بازار ارز و طلا مشاهده می‌شود به دلیل اینکه علت اقتصادی ندارند، به کانال اصلی خود برمی‌گردند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: طبیعی است تا زمانی که فرصت‌های ارزش‌آفرینی در اقتصاد کشور ایجاد نشود و نقدینگی موجود به سمت تولید و طرح‌های مولد اقتصادی هدایت نشود، شاهد تلاطمات بازار به دلیل ایجاد انتظارات تورمی و تلاش برای حفظ ارزش دارایی در مقابل تورم خواهیم بود.

کد خبر: 69609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =