شاخص کل بورس تغییر فاز داد

 روز ‌یکشنبه (۱۹ فروردین ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با افزایش ۳.۹۰۲ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با کاهش ۲.۲۶۵ واحدی در محدوده ۷۴۱ هزار واحدی ایستاد

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۴۳۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۷.۳ هزار میلیارد تومان معامله شد و نمادهای بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی بوعلی سینا بیشترین تاثیر ثبت و نماد مخابرات ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با افت ۵۵ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۴ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۲۱۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۱.۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای نمادهای سرمایه‌گذاری پارس آریان، پویا زرکان آق دره، تامین سرمایه دماوند و تجلی توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی و نمادهای پلیمر آریا ساسول، ایران‌خودرو دیزل و پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۲۱۵ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تراز منفی ۱۵۰ میلیارد تومانی تا به اینجا در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

پس از اینکه حقوقی ها دیروز فشار فروش را گرفتند، امروز تعادل را به بازار برگردادند و به نظر اگر خارج از بازار سهام اتفاق جدیدی رخ ندهد، حداقل نیمه اول خوبی فردا در بازار سهام خواهیم شاهد خواهیم بود.

از سویی شاخص کل مقاومت کوتاه مدت خود را شکسته است. در صورتی که این شکست تثبیت شود، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. در حالی که روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نزولی است. امروز نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۰۶۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۲۰۶ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۸۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز ۳۲۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

کد خبر: 69497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =