وجود ۴۰ مانع جدی بر سر گسترش گردشگری کشور

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ مانع جدی هنوز بر سر گسترش گردشگری کشور وجود دارد، مطرح کرد: درخواست من از جامعه گردشگری کشور و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه این است که هر نوع چالش و مانعی که بر سر راه می‌بینند به این لیست اضافه کنند.

به گزارش آتیه آنلاین،سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به جلسه اخیری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته است، گفت: قانون بودجه روز چهارشنبه به دولت آمد و من در کنار عده‌ای از دوستان انتقادات خود را به آن مطرح کردیم. قرار شد با منتقدین جلسات مستقل برگزار و مسائل بررسی شود. دیروز این جلسه در سازمان برنامه و بودجه با ما برگزار شد و هم‌فکری‌های بسیار مهمی نیز صورت گرفت و بیشتر درخواست‌ها و پیشنهادات ما نیز مورد استقبال قرار گرفت و تصویب شد.

وی با بیان اینکه روحیه دولت مردمی شنیدن و استقبال از نقد و انتقاد سازنده است، خطاب به حضار، افزود: اگر به خاطر داشته باشید گردشگری در ایام نه چندان دور موضوع رده چندم کشور بود اما الان این حوزه تبدیل به مسأله اصلی بسیاری از بزرگان کشور شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این تغییر را اولین قدم برای تحول در کشور دانست و اظهار کرد: درخواست ما از فعالان حوزه گردشگری این است که مشکلات، موانع و انتقادات خود را مطرح کنند تا ما چالش‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ مانع جدی هنوز بر سر گسترش گردشگری کشور وجود دارد، مطرح کرد: درخواست من از جامعه گردشگری کشور و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه این است که هر نوع چالش و مانعی که بر سر راه می‌بینند به این لیست اضافه کنند.

ضرغامی با استقبال از نزدیکی و گسترش ارتباط میان تمامی بخش‌های حوزه گردشگری، یادآور شد: باید تمامی اختلافات میان بخش‌های مختلف نظیر آژانس‌های گردشگری، هتل‌داران و دیگر فعالان این عرصه با افزایش ارتباط حل شود.

وی با انتقاد از رویه موجود در آژانس‌های گردشگری، یادآور شد: متأسفانه برخی از آژانس‌ها عادت کردند که مسافران را به خارج از کشور رهسپار کنند. درخواست ما از آنها این است که تعدادی از گردشگران را نیز به داخل کشور بیاورند. آژانس‌ها بسیار فعال هستند و ما از آنها قدردانی هم می‌کنیم اما درخواست ما این است، حال که دیوار محدودیت میان ۳۰ کشور برداشته شده است، تبلیغ حضور در ایران را افزایش دهند.

کد خبر: 69453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =