اجرایی ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سراسر کشور

دولت سیزدهم چندین برنامه مهم در صنعت آب و برق را به سرانجام رساند که آغاز عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ آبرسانی از دریا، معادل پنج برابر کل ظرفیت ابتدای دولت و اجرایی کردن ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بیش از ۱۰۰ ساختگاه در سراسر کشور جزو مهم‌ترین برنامه‌ها در این دو حوزه بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین،دولت وعده داده بود که طی چهار سال ۷۰۰ میلیون مترمکعب طرح آبرسانی اجرا کند که تاکنون ۱.۵ برابر هدف چهار ساله (بیش از یک میلیارد مترمکعب) تحقق پیدا کرده است و طبق اهداف تعیین شده تا پایان دولت بیش از سه برابر هدف چهار ساله محقق خواهد شد.

در حوزه سدسازی افزایش ظرفیت به میزان ۵.۴ میلیارد مترمکعب هدف ‌گذاری شده بود که تاکنون ۳.۱ میلیارد مترمکعب (بیش از ۵۹ درصد) محقق شده و تا پایان دولت این عدد به ۷.۵ میلیارد مترمکعب می‌تواند برسد. همچنین درباره اجرای طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب، به میزان ۱.۲ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در برنامه دولت بوده که تاکنون ۵۴ درصد هدف چهار ساله محقق شده است و پیش‌بینی‌می‌شود تا پایان دولت این هدف تکمیل شود.

در حوزه آبرسانی روستایی نیز دولت، آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور را در برنامه داشته که تاکنون آبرسانی به نیمی از روستاها تمام شده است و القاقی نیز تا پایان دولت تکمیل خواهد شد، همچنین در این دولت عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ آبرسانی از دریا، معادل پنج برابر کل ظرفیت ابتدای دولت آغاز شده است.

در حوزه برق نیز اقدامات متعددی انجام شد، در ابتدای دولت وعده داده شد که ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شود که تاکنون حدود ۸۰۰۰ مگاوات آن محقق شده است، همچنین مطابق با برنامه مقرر شد که ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع بزرگ کشور احداث شود که عملیات اجرایی حدود ۶۰۰۰ مگاوات آن آغاز شده و ۲۸۰۰ مگاوات آن تا پیک تابستان ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین دولت وعده داد که ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر احداث شود که هم‌اکنون کار اجرایی ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بیش از ۱۰۰ ساختگاه در سراسر کشور در حال انجام است.

در حالیکه در تابستان ۱۴۰۰ با خاموشی‌های گسترده برق در بخش خانگی و صنعتی و کشاورزی مواجه بودیم، با اقدامات انجام شده طی این دو سال، نه تنها هیچ‌گونه خاموشی به مشترکین خانگی اعمال نشد بلکه میزان برق تحویلی به صنایع در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ درصد افزایش یافت و برای اولین‌بار در تاریخ کشور میزان تحویل برق به صنایع از مصرف برق خانگی پیشی گرفت.

کد خبر: 69450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =