تشکیل ۱۴۴ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی گفت: سال گذشته ۱۴۴ تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در استان تشکیل شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان، فرهاد ناصری نیا با بیان اینکه تحول و پیشرفت اقتصادی وقتی صورت می‌گیرد که مردم در کنار دولت فعالیت اقتصادی داشته باشند، بیان کرد: مردم با حضور در حوزه اقتصادی و مشارکت در فعالیت‌های تولیدی به ویژه بخش تعاون که از اثرگذارترین بخش در حوزه اقتصاد و رفاه است می‌توانند وضعیت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور را متحول کنند و بر همین اساس حمایت از تعاونی‌ها در مردمی سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد.

وی به فرایند تشکیل واحدها و طرح‌های اقتصادی به شکل تعاون در استان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و ترویج فرهنگ تعاون و ایجاد انگیزه لازم برای حضور مردم و جوانان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تعداد ۱۴۴ تعاونی با عضویت ۴ هزار و ۶۷۰ نفر در لرستان به ثبت رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین تعاونی‌های تشکیل شده را در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: از ۱۴۴ تعاونی ثبت شده در استان ۴۲ تعاونی صنعتی، ۳۲ تعاونی در حوزه خدمات، ۲۵ تعاونی در حوزه کشاورزی و ۲۴ تعاونی در حوزه مسکن و مابقی در سایر حوزه‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌های تعاونی، زمینه ایجاد اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم می‌کنند .

وی ادامه داد: با همکاری بانک وسعه تعاون و پیگیری های وزارت تعاون مشکلات مالی و اعتباری ۲۳ واحد تعاونی استان در سال ۱۴۰۲ حل و فصل شد.

ناصری‌نیا به توسعه بازارهای داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه‌های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی لرستان پارسال توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم، سنگ‌های تزیینی، زعفران، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود ۲۹ میلیون و ۷۰۵ هزاردلار ارز وارد کشور کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راهبردهایی حمایت و تداوم تعاونی را توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی این طرح‌ها را ارائه آموزش‌های لازم عنوان و بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ تعاون و همچنین آشنایی تعاونگران با دانش روز و توانمندسازی آنان طی سال گذشته ۳۲ هزار ۶۶۹ نفر ساعت آموزش‌هایی در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی بصورت مجازی و حضوری توسط کارشناسان حوزه تعاون ارائه شده است .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به منویات مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: رشد و جهش تولید مهم‌ترین شعار امسال است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم را در این حوزه می‌طلبد و تعاون یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است که به مساله عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد ضمن اینکه در دین اسلام نیز به آن پرداخته شده است و ترویج فرهنگ تعاون مهمترین راه ورود مردم به این بخش لازم و ضروری است .

کد خبر: 69445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =