پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ۳ هزار میلیارد ریالی توسط صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال‌وبختیاری

مدیر صندوق کار آفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند حمایت از طرح‌های اشتغالزا گفت: این صندوق سال گذشته سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پژمان نوروزی با بیان اینکه با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است گفت: ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی از سوی صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری مربوط به زنان کارآفرینان بوده است و زنان بیشترین شاغلانی هستند که از طریق منابع این صندوق اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار کرده و ۶۵ درصد اشتغال مربوط به آنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی شامل کشاورزی، صنعت، خدمات و تفاهم‌نامه‌های استانی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است افزود: صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری سال گذشته در بخش کشاورزی ۸۹ فقره تسهیلات به‌مبلغ ۳۵۹ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال به‌منظور حمایت از کشاورزان و رونق تولید محصولات کشاورزی پرداخت کرد.

نوروزی با بیان اینکه این تسهیلات در زمینه‌های مختلف کشت گلخانه‌ای، آبیاری نوین، مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به‌کار گرفته می‌شود یادآور شد: همچنین در بخش صنعت ۴۳۲ فقره تسهیلات به‌مبلغ یک‌هزار و ۶۹۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال به‌منظور حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال جدید ارائه شده است.

مدیر صندوق کار آفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری افزود: تسهیلات پرداخت شده در زمینه‌های مختلف مانند راه‌اندازی و توسعه خطوط تولید، نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات و تجهیزات و تأمین سرمایه در گردش استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش خدمات نیز ۱۴۵ فقره تسهیلات به‌مبلغ ۵۷۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال در زمینه‌های گردشگری، حمل‌ونقل، خدمات عمومی و فنی و مهندسی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

احیای ۱۳ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در چهارمحال و بختیاری

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۶۷۵ فقره تسهیلات به‌مبلغ ۳۷۴ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال در قالب تفاهم‌نامه‌های استانی با هدف توسعه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جهش تولید و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، اقدام به احیای ۱۳ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال کرد افزود: برای احیای این واحدهای تولیدی ۶۱۱ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع اعتبارات این صندوق پرداخت و زمینه اشتغالزایی ۱۶۷ نفر فراهم شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی اُمید با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌های فنی و اقتصادی به‌دنبال توانمندسازی و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در سراسر کشور است گفت: تداوم فعالیت‌های صندوق کارآفرینی اُمید و حمایت‌های همه‌جانبه دولت از بخش‌های مختلف اقتصادی می‌تواند به تحقق جهش تولید، اشتغال‌زایی پایدار و توسعه اقتصادی کشور و چهارمحال و بختیاری کمک کند.

مدیر صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید، افزایش سهم تولید ناخالص داخلی، کاهش وابستگی به واردات، تقویت صادرات، توسعه اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های پرداخت تسهیلات این صندوق به‌شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

کد خبر: 69346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =