کاهش بیش از ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از کاهش بیش از ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و گفت: سال گذشته با مجموع اقدامات و پیگیری‌های انجام شده میزان حوادث ناشی از کار در این استان روند نزولی به خود گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، طیب جعفری با بیان این اینکه پس از سال‌ها روند افزایشی حوادث ناشی از کار در استان، این موضوع در سال گذشته روند کاهشی به خود گرفت افزود: کاهش حوادث ناشی از کار با وجود افزایش تعداد کارگاه‌ها با اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان اتفاق افتاده است که این موضوع ناشی از بیشتر شدن نظارت همچنین احساس مسئولیت بیشتر کارفرمایان در اجرای ضوابط ایمنی است.

وی افزود: حوادث شغلی به هر شکل برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بر دارد که هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر از جمله آنها به شمار می‌رود از این رو رعایت ضوابط برای کاهش حوادث، امری حیاتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با روابط کار در این استان اشاره کرد و گفت: مدت زمان رسیدگی به این پرونده‌ها از بالای میانگین ۶ ماه به زیر یک ماه رسیده است.

جعفری بیان کرد: طولانی شدن فرآیند رسیدگی به پرونده‌های روابط کار موجب انباشت پنج تا ۶ هزار پرونده می‌شد که کوتاه شدن زمان رسیدگی رضایتمندی جامعه کارگری را در استان در پی داشته است.

کد خبر: 69345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =