زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور

سال گذشته بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، استان زنجان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تشریح فعالیت‌های شاخص این اداره کل در سال گذشته افزود: سال گذشته ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان هدفگذاری و در نیمه بهمن ۱۴۰۲ محقق شد و تا پایان سال گذشته میزان تحقق این هدف‌گذاری به بیش از ۱۲۰ درصد رسید.

طیب جعفری با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد درباره اشتغال‌های ایجاد شده با کد ملی افراد قابل راستی‌آزمایی است، افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه تحقق این هدفگذاری از راه‌های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها محقق شد گفت: سهم زنجان از هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه های اجرایی در سامانه رصد این هدفگذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافته است.

جعفری با بیان اینکه زنجان جزو سه استان برتر در کاهش بیکاری است، افزود: استان در این بخش وضعیت خوبی را دارد به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان سال گذشته ۵۰.۵ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان بیان کرد: این اداره کل هر چند کوچک بوده اما با عنوانین مختلفی کار می کند، در این میان طرح کالا برگ از جمله اقدامات مهم محسوب می‌شود.

به گفته جعفری در زمان حاضر بالای ۲۰ تعاونی مشکل‌دار با قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله در این استان وجود دارد و در این زمینه اقدامات اساسی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال تعاونی مسکن علوم پزشکی برطرف شده به طوری که آپارتمان ها در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست تکمیل و تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: فازدوم نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم نیز به تعداد ۶۷۰ واحد ر به صورت رقابتی در حال تکمیل است.

وی درباره تعاونی‌های دارای زمین‌های خارج از محدوده نیز بیان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته به ویژه در سفر اخیر رییس‌جمهوری به استان در سطح عالی اقداماتی از قبیل توافقات در حال انجام است که امیدواریم مشکلات این حوزه نیز به زودی مرتفع شود تا دیگر سوداگری‌های از قبیل فروش فیش را شاهد نباشیم.

کد خبر: 69310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =