بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سال گذشته حدود ۹ هزار پرونده در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی و از ۱۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی نیز بازدید شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری در نشست هم‌اندیشی با شرکای اجتماعی که به مناسبت هفته کار و کارگر و با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان برگزار شد، بیان کرد: بازرسان این اداره کل، در طول سال از بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی، کارخانجات و ابنیه بازدید می‌کنند تا سلامت، ایمنی و حق کارگران تامین شود.

وی طراوت، زیبایی و عمران و آبادانی در کشور را مرهون تلاش کارگران دانست و با بیان اینکه ایمنی، حفاظت و بهداشت کارگران از مهمترین رسالت‌های وزارت کار است، افزود: وزارت کار با تمام توان از حق و حقوق کارگران صیانت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با بیان اینکه شرکای اجتماعی وزارت کار،‌ بازوان توانمند و صاحبان اصلی این وزارتخانه هستند، خواستار همراهی و همکاری همه تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجمن‌های صنفی،‌ کانون بازنشستگان و تمامی شرکای اجتماعی با اداره کل کار استان برای تحقق اهداف شعار سال مد نظر رهبری یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" شد.

پیشکاری گفت: تمام ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران بکار گرفته و شبانه‌روزی در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های وزارت کار، تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۵۲۳ نفر در کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین‌اجتماعی واریز می‌کنند، اضافه کرد: با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه تحریم‌های گسترده مشکلاتی را در بخش اقتصادی برای جامعه ایجاد کرده است گفت: جامعه کارگری با اقتدار در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کرده و این مشکلات با توان و تفکر کارگران کشور که ستون فقرات و مولدین اقتصادی در کشورند حل خواهد شد.

پیشکاری با اشاره به اینکه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال های جدید با تمام توان از کارفرمایان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد، افزود: دولت سیزدهم در بحث سیاست‌های تشویقی بازار کار از جمله طرح کارورزی، یارانه دستمزد و مشوق‌های بیمه‌ای و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره، مسیر مناسبی برای کارفرمایان و حمایت از کارگران و اشتغال آنان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی، سرمایه گذاران و متفکران و فعالان حوزه های سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال پایدار کمک حال دولت باشند، آموزش، مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان در ایجاد بسترهای اشتغال را ضروری خواند و ادامه داد: خانواده‌ها، نظام آموزشی و رسانه‌های جمعی باید انتظار و تفکر پشت میزنشینی را از فرزندان این سرزمین دور کرده و با آموزش صحیح، ایجاد انگیزه و مهارت‌آموزی در رشته‌های مورد علاقه، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور را فراهم کنند.

کد خبر: 70128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =