رشد ۲۰۰ درصدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان طی ۱۵ سال گذشته

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان به عنوان اصلی‌ترین گروه تعهدگیرندگان سازمانی در ۱۵ سال اخیر سه برابر شده است و بازنشستگان و بازماندگان بزرگترین سهم را در میزان این رشد دارا هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه در پایان اسفندماه سال ۱۳۸۷ تعداد ۶۵ هزار و ۲۵ نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش در استان داشته‌ایم که ۴۴ هزار و ۱۰۷ نفر از آنها را بازنشستگان، ۱۶ هزار و ۳۵۱ نفر را بازماندگان و چهار هزار و ۵۶۷ نفر را ازکارافتادگان تشکیل می‌دادند افزود: به دنبال قوانین شکل گرفته در دهه ۸۰ از جمله بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و ماده ۱۰ نوسازی صنایع و همچنین مقررات بازنشستگی‌های پیش از موعد جانبازان و قانون فرزندان اناث در گروه بازماندگان و لغو محدودیت دریافت مستمری‌بگیران زن بازمانده پس از ازدواج دوباره بر اساس قوانین حمایت از خانواده و ... روند رشد تعداد مستمری‌بگیران به طور غیرعادی افزایشی چشمگیر یافت .

وی با اشاره به اینکه آخرین آمار رسمی موجود در حال حاضر مربوط به پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۲ است گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تعداد مستمری‌بگیران در پایان سال گذشته به ۱۹۰ هزار نفر رسیده است که بیانگر رشد حدودا سه برابری و قریب به ۲۰۰ درصد است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به امار بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تامین اجتماعی استان اشاره و بیان کرد: تعداد بازنشستگان تحت پوشش در حال حاضر به ۱۲۱ هزار نفر، تعداد از کارافتادگان به هفت هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد بازماندگان به حدود ۶۲ هزار نفر رسیده است که این تعداد بیانگر رشدی معادل ۱۷۵ درصد در تعداد بازنشستگان، ۵۷ درصد در تعداد از کارافتادگان و ۲۸۰ درصد در بازماندگان طی ۱۵ سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران استان در ابتدای دهه ۸۰ بیش از ۳۲ هزار نفر بوده و تا سال ۱۳۸۷ با ۱۰۰ درصد افزایش به ۶۵ هزار نفر رسیده بود .

در سال گذشته تامین اجتماعی گیلان به طور متوسط در هر ماه بیش از ۱۳۶۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده است .

کد خبر: 69303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =