تحقق شعار سال با همکاری شرکای اجتماعی

توسعه فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تولیدی نه تنها منجر به رشد اقتصاد و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار بیشتر برای افراد بیکار در جامعه می‌شود از طرفی دیگر به سازمان‌هایی همچون تأمین اجتماعی در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های سازمانی در زمینه گسترش چتر بیمه‌ای کمک خواهد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی به عنوان نهادی حمایت‌کننده از فضای کسب‌وکار و اشتغال، دنبال جذب بیمه‌شدگان جدید است. به هر میزان فرصت‌های شغلی بیشتری در جامعه برای افراد بدون کار و بیمه فراهم شود، این سازمان بیمه‌گر هم می‌تواند در راستای اهداف خود و تحقق شعار سال جدید تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گام بردارد.
توسعه اشتغال و رونق تولید گرچه امکان بهره‌مندی افراد غیرشاغل از فرصت شغلی و برخورداری از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی فراهم می‌کند از طرفی دیگر پایداری و ماندگاری سازمان تأمین اجتماعی در راستای جذب بیمه‌شدگان جدید و افزایش منابع درآمدی را امکان‌پذیر خواهد کرد.
در سال‌های اخیر که شعار سال به موضوع رونق تولید توجه داشته است سازمان تأمین اجتماعی مسیر برخورداری افراد از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی سازمان را فراهم کرده تا همه افراد بدون بیمه بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

حدود ۶ تا ۹ میلیون شاغل بدون بیمه
براساس داده‌های آماری اکنون جمعیت شاغلان فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در بخش اشتغال و اقتصاد غیررسمی به حدود ۶ تا ۹ میلیون نفر می‌رسند که در صورت بیمه‌پردازی برای این افراد از سوی کارفرمایان، به جهش تولید و رونق اقتصادی کمک خواهد شد و بیمه‌شدگان هم می‌توانند با آغاز پرداخت بیمه در سازمانی همچون تأمین اجتماعی از خدمات همه‌جانبه این سازمان استفاده کنند.
بنابراین جهش تولید نفعی چندسویه برای حوزه اقتصادی و تولیدی، بهره‌مندی افراد بیکار و شاغلان بدون بیمه و از سویی دیگر برای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور در راستای گسترش چتر بیمه‌ای را به دنبال دارد.
در سال‌های سازمان تأمین اجتماعی همسو با شعار سال حرکت کرده و در سال جدید نیز با استفاده از همه توان در جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم تلاش خود را بکار می‌گیرد.

الزام تحقق شعار سال با همکاری شرکای اجتماعی
از آنجا که همه فعالیت‌ها، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت شرکای اجتماعی زمینه اجرایی پیدا می‌کند، در سال جاری نیز همراهی و همکاری بیشتر گروه‌های کارفرمایان و کارگران به عنوان یک الزام و ضرورت به شمار می‌رود.
با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی سازمانی عام‌المنفعه و متعلق به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش است بنابراین همراهی بیشتر شرکای اجتماعی برای بیمه‌پردازی افراد شاغل بدون بیمه و نهادینه‌سازی فرهنگ بیمه برای آگاهی کارگران فاقد بیمه باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار همه این ذینفعان سازمان قرار گیرد.
توسعه فعالیت‌های اقتصادی علاوه بر رونق فضای کسب‌وکار و پایداری شرکت‌ها و بنگاه‌های فعالی در عرصه تولید، اقتصاد و اشتغال خواهد شد، کارگران را در راستای رسیدن به اهدافی بلندمدت و برخورداری از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی در آینده یاری خواهد کرد.
در همین راستا مشارکت همه فعالان عرصه‌های اشتغال و کارآفرینی و شرکای اجتماعی نه تنها می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند بلکه زمینه استفاده افراد بدن بیمه و شاغل در حوزه اقتصاد غیررسمی را فراهم می‌کند.

تأمین‌ اجتماعی برای حمایت از حوزه تولید و کسب و کار؛ اتفاق کم‌نظیری را رقم زد
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم و هدف این نهاد بیمه‌گر برای گسترش چتر بیمه‌ای گفت: پوشش بیش از ۷۰ درصدی جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، قابل مقایسه با وضعیت پیش از انقلاب نیست و این دستاورد بزرگ انقلاب در حوزه عدالت‌ اجتماعی محسوب می‌شود.
او ادامه داد: با رویکردی که در دولت مردمی سیزدهم اتفاق افتاده به آرمان‌های حوزه بیمه‌های اجتماعی دست پیدا می‌کنیم. آرمان ما تحقق پوشش فراگیر بوده که در سیاست‌های ابلاغی تأمین‌اجتماعی توسط مقام معظم رهبری و در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور، رئیس قوه مجریه هم بر ضرورت تحقق پوشش فراگیر تأکید داشتند، اما مفتخریم به اینکه امروز بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند و پوشش بیمه ۵۴ درصد جمعیت ذیل سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.
موسوی افزود: ضریب نفوذ بیمه‌ای در سازمان تأمین‌اجتماعی یعنی نسبت تعداد افراد بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی به کل جمعیت شاغل رشد خوبی داشته به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون نفر از ۲۳ میلیون نفر جمعیت شاغل، تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند. توسعه پوشش بیمه به اقشار جدید و حمایت دولت از طرح‌های بیمه‌ای خاص برخی مشاغل به‌عنوان دستاوردهای ما در حوزه بیمه‌های اجتماعی است. دولت علاوه بر ۳ درصدی که در منابع عمومی به بیمه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد، برای حمایت از بیمه اقشار خاص هم تسهیلاتی در نظر گرفته و صندوق تأمین‌ اجتماعی در راستای حمایت از حوزه تولید و کسب و کار؛ اتفاق کم‌نظیری را رقم زده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب کارگاه‌های زیر پنج نفر از حمایت‌های دولتی در زمینه حق بیمه برخوردار هستند که کمک بسیار بزرگی به توسعه و پایداری این مشاغل است، گفت: حدود ۸۶۰ هزار راننده تحت پوشش تأمین‌اجتماعی داریم که ۵۰ درصد سهم کارفرمایی آنها را دولت پرداخت می‌کند. همچنین حدود ۲۵۰ هزار قالیباف بیمه‌شده داریم که سهم حق‌بیمه کارفرمایی آنها را دولت تقبل کرده است. ۲۰۰ هزار فرصت هم برای جانبازان و ایثارگران فراهم شده که سهم کارفرمایی آنها را نیز دولت پذیرفته است. در مجموع در مورد بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از صاحبان کسب‌وکارهای خاص، سهم حق بیمه کارفرمایی را دولت بر عهده گرفته و پرداخت می‌کند که دستاورد بسیار بزرگی در حوزه کسب و کار است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورده است.
سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر حدود ۵۳ درصد جامعه را با ۴۷ میلیون بیمه‌شده و مستمری‌بگیر تحت پوشش دارد.

کد خبر: 69247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =