تبیین موضوع ازدواج و فرزندآوری ضروری است

رییس موسسه تحقیقات جمعیت و دبیر علمی دومین جایزه ملی جوانی با بیان اینکه با وضعیت کنونی تا سال ۲۰۵۰ شاهد افزایش ۳۳ درصدی سالخوردگی جمعیت ایران خواهیم بود، گفت: ایران در سال ۱۴۳۰ از ۹۳ میلیون نفر جمعیتی که سازمان ملل برای آن پیش‌بینی کرده ۳۱ میلیون سالمند خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، محمدجواد محمودی امروز سه‌شنبه در جریان رونمایی از پوستر دومین جایزه ملی جوانی جمعیت،کاهش مستمر نرخ باروری و سالخوردگی جمعیت و تاثیر آن روی اقتصاد در سطح عرضه و تقاضا را علت اصلی تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست.

وی تاکید کرد: در ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایزه ملی در نظر گرفته شده و نکته مهم این است که نیاز به تبیین موضوع ازدواج و فرزندآوری داریم.

محمودی با بیان اینکه سعی کردیم شاخص‌هایی را انتخاب کنیم برای انتخاب بهترین رسانه‌، خانواده، موسسه، دستگاه و بهترین مدیر برای اهدای جایزه ملی، تاکید کرد: برای این موضوع هفت گروه تخصصی تشکیل شده است که در هر گروه تخصصی سه نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به بخشی از شاخص‌های اهدای این جایزه گفت: تعداد فرزندان متأهل جوان، گستردگی و اثربخشی بودن رسانه در بخش خانواده و رسانه از اهمیت برخوردار است.

رییس موسسه تحقیقات جمعیت با اشاره به آمار نرخ باروری وضعیت جمعیت کشور افزود: با وضعیت کنونی در سال ۲۰۵۰ درصد سالخوردگی جمعیت ایران به ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: جمعیت ایران در سال ۱۴۳۰ از ۹۳ میلیون نفر جمعیتی که سازمان ملل برای آن پیش بینی کرده ۳۱ میلیون سالمند خواهیم داشت .

کد خبر: 69028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =