رشد ۳۸ درصدی سرمایه‌گذاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

رشد ۳۸ درصدی ارزش روز سرمایه‌گذاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ۱۱۶ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به ۱۶۱ هزار و ۹۵ میلیارد تومان در بهمن ماه یکی از مهمترین اقدامات این صندوق در حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری صندوق به شمار می‌رود.

به گزارش آتیه آنلاین، فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در راستای جذب سرمایه و درآمد به منظور تسهیل فرایندهای خدمات‌رسانی به جامعه تحت پوشش است. این برنامه‌ها منجر به ارائه خدمت با بهترین کیفیت و بهترین شیوه به افراد تحت پوشش است.
علیرضا روستا، معاون مالی و اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستاییان و عشایر، عملکرد اقتصادی صندوق در سال ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: ثمربخشی فعالیت‌های بیمه‌ای صندوق مستلزم سرمایه‌گذاری کارآمد منابع و فراهم ساختن پشتوانه مالیِ ایفای تعهدات بیمه‌ای به جامعه هدف است.
روستا اظهار داشت: صندوق همواره رویکرد سرمایه‌گذاری و نه بنگاه‌داری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و از کنترل و مدیریت شرکت‌ها اجتناب کرده است؛ به همین دلیل فقط سهامدار ۵۵ درصد مجتمع فولاد خراسان به عنوان بزرگترین مجتمع فولادسازی در شرق کشور است که علاوه بر رشد قیمتی سهم (Capital Gain) به میزان ۳۰ درصد طی یکسال اخیر، مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال سود خالص در آخرین سال مالی خود محقق ساخته است و در تلاش است با تسریع در تکمیل واحد تغلیظ سنگ آهن سنگان کل زنجیره تولید و ارزش صنعت فولاد را تکمیل کند.
روستا با مثبت ارزیابی کردن اقدامات صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری، مهمترین اقدام در حوزه سرمایه‌گذاری صندوق را تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری از رویکرد منفعلانه به رویکرد فعال معرفی کرد.

برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
گزارش پورتفوی سرمایه‌گذاری صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان به این موضوع اشاره شده که یکی از اقدامات سجامی شدن صندوق برای تسهیل در وصول مطالبات بوده است که در این راستا شناسایی ۱۰ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان سود سهام بورسی از ابتدای سال تا اول بهمن ۱۴۰۲ شناسایی شد و در نهایت مبلغی معادل هشا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات سود سهام وصول شده است.
سپرده‌گذاری جدید بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال در بانک‌ها با نرخ میانگین حدود ۲۷ درصد و نرخ بازده موثر ۳۱ درصد در راستای استفاده بهینه از وجوه و ذخایر صندوق از دیگر اقدامات پورتفوی سرمایه‌گذاری این صندوق محسوب می‌شود.

کسب درآمد و سرمایه‌گذاری هدف صندوق پایدار بیمه اجتماعی کشاورزان
یکی از رویکردهای حوزه اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برای اجرای برنامه‌ها و اهداف بلندمدت صندوق است تا از این روش‌ها توسعه فعالیت‌های اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری و اجرای به موقع خدمات محقق شود.

برنامه‌های آینده صندوق در حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری و بورس مطابق با برنامه‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه راهبردی پنج ساله صندوق برنامه‌ریزی شده است.
برای سال آینده برای چندین شرکت و سودآوری بیشتر آنها در جهت بهره‌مندی از سرمایه آنها و ارائه بهتر خدمات به ذینفعان این صندوق برنامه‌ریزی شده است که این شرکت‌ها شامل شرمت سرمایه‌گذاری ارشک، شرکت مجتمع فولاد خراسان و شرکت ارزش‌آفرینان صبا است.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضا و بیمه‌شدگان تحت پوشش دارد اما همچنان برای ماندگاری و پایداری صندوق به دنبال جذب افراد بیمه‌شده جدید از میان مردم روستایی، کشاورزان و افراد حاضر در مناطق عشایری است.
در بیمه‌شدگان فعال تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر خدمات‌گیرنده از این صندوق، ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن، در بخش بیمه‌شدگان غیرفعال متصل با جامعه آماری ۲۷۵ هزار و ۲۱۵ نفر نیز ۱۲۳ هزار و ۸۷ نفر زن و در میان بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز با آمار ۵۸۵ هزار و ۹۶۵ نفر نیز ۱۲۲ هزار و ۸۷۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای کشور در سال ۱۳۸۴ برای ارائه خدمت بیمه‌ای و بازنشستگی به جامعه هدف فعالیت رسمی خود را شروع کرده است.

در حال حاضر این صندوق بیمه‌گر با ضریب پشتیبانی ۱۰ یکی از صندوق‌های جوان و پایدار در کشور محسوب می‌شود زیرا به ازای هر ۱۰ بیمه‌شده یک نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته را خدمات‌رسانی می‌کند. براساس آمارهای موجود اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اعضا و بیمه‌شدگان و ۱۹۰ هزار بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق به حساب می‌آیند.

کد خبر: 69017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =