انجام موفقیت‌آمیز ترمیم آنوریسم آئورت شکمی در بیمارستان تامین‌اجتماعی پیامبراعظم (ص)کرمان

برای نخستین بار در استان کرمان عمل ترمیم آنوریسم آئورت شکمی به روش بسته EVAR در بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم (ص) با موفقیت انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان، دکتر امان اللهی، فوق تخصص کاردیو اینترونشن بیمارستان در این باره گفت: عمل پیچیده ترمیم آنوریسم آئورت شکمی به روش بسته بر روی بیمار با آنوریسم (گشاد شدگی) آئورت شکمی که تهدید پارگی و مرگ ناگهانی داشت، با موفقیت در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) انجام شد.

وی افزود: عمل ترمیم آنوریسم آئورت شکمی به روش بسته Endovascular aneurysm repair، جراحی نوینی است که به عنوان جایگزین عمل جراحی باز آئورت و با ایجاد دو برش کوچک در کشاله ران و با دستگاه آنژیوگرافی انجام می شود.

فوق تخصص کاردیو اینترونشن بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: آنوریسم شریانی در آئورت به دلیل گشاد شدن قطر شریان بیشتر از یک و نیم برابر قطر طبیعی است که با خطر پاره شدن و مرگ ناگهانی و عوارض عروق محیطی همراه است.

وی ادامه داد: عمل جراحی آنوریسم آئورت شکمی با کمک روش های اندووسکولار با استفاده از دستگاه ˈآنژیوگرافیˈ و کارگذاری ˈاستنت گرافت آماده شدهˈبرای جایگزینی آئورت در اتاق عمل انجام می‌شود.

امان اللهی افزود: اکثر آنوریسم‌های آئورت شکمی که کوچک هستند و روند رشد آنها آهسته است دچار پارگی نمی‌شوند، اما آنهایی که بزرگ بوده و بسرعت رشد می‌کنند، دچار پارگی می‌شوند و بسته به میزان رشد آنوریسم آئورتیک، درمان آن ممکن است از حالت عادی تا عمل جراحی اورژانسی آن متفاوت باشد.

وی گفت: این عمل به روش بسته برای اولین بار در استان کرمان و در سطح کشور هم در مراکز محدودی انجام می شود.

همچنین دکتر کی نیا، ریاست بیمارستان پیامبر اعظم(ص) ضمن تقدیر و تشکر از پزشکان و همکاران واحد آنژیوگرافی، انجام نخستین عمل EVAR در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان را گامی مهم در مسیر توسعه و ارائه خدمات فوق تخصصی در این مرکز دانست.

کد خبر: 69000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =