تأمین اجتماعی هوشمند بسترساز دسترسی بهتر مخاطبان به خدمات است

علی جهانی،‌ کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: سازمان هوشمند و الکترونیک بدون شک بستر سلامت اداری را برای سازمان‌ها به وجود می‌آورد. بنابراین حرکت سازمان تأمین اجتماعی به سمت هوشمندسازی می‌تواند به سلامت اداری، کاهش تخلفات و دسترسی بهتر مخاطبان به خدمات در بخش‌های مختلف کمک کند.

جهانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین به تأثیرات مثبت سازمان هوشمند و الکترونیک در مبارزه با انواع فساد در محیط‌های اداری اشاره کرد و افزود: سلامت اداری به طور کامل به مساله هوشمندسازی و فضای ارتباطی الکترونیک بستگی دارد، ‌بنابراین ارائه خدمات در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی در قالب فضای مجازی بسترساز خدمات‌دهی مطلوب‌تر و باکیفیت‌تر خواهد بود.
او ادامه داد: حرکت سازمان بزرگ بیمه‌ای همچون تأمین اجتماعی در ارائه خدمت در بستر الکترونیک زمینه دسترسی‌ آسان و کاهش خطای انسانی را به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر این نهاد بیمه‌گر مسیر تحولی خود را در راستای توسعه خدمات غیرحضوری را پیموده است.

افزایش رضایتمندی مخاطبان با ارائه خدمات غیرحضوری
جهانی معتقد است: بسیاری از مراجعان گسترده در سازمان به نوعی نارضایتی از دریافت خدمات حضوری در مراکز درمانی و بیمه‌ای دارند بنابراین اجرای خدمات غیرحضوری مسیری روشن برای رضایتمندی مخاطبان و ذینفعان سازمان فراهم کرده است.
کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: به عبارتی عدم شفاف‌سازی در اجرای برنامه‌ها باعث این موضوع شده و ممکن است بستر مصادیق فساد هم در این پیچیدگی‌ها و ارتباطات حضوری در ارائه خدمات حضوری فراهم شود که اکنون تأمین‌اجتماعی با اجرای برنامه‌ها در فضای الکترونیک دنبال رضایتمندی مخاطبان و کاهش تخلفات است.
او بیان کرد: ظهور دلالان و عناصری که بستر فساد را در درون و بیرون سازمان فراهم می‌کند بدون شک مقوله مهمی است که باید با آن مبارزه و مقابله کرده و این پدیده‌ها نیز شناسایی شود.
به گفته او، در صورتی که همه مصادیق مربوط به سلامت اداری دیده شود و طی یک فرایندی با روش‌های درست و با بهره‌گیری از علم، تخصص‌ها و شناخت سازمانی و مبتنی بر این شناخت با آنها مقابله کرد، همچنان منجر به کاهش تخلفات و رضایتمندی مخاطبان خواهد شد.

اجرای درست برنامه‌های تحولی با هدف کاهش مشکلات
جهانی اضافه کرد: عناصر مختلف و متغیرهای مستقل گسترده‌ای را داریم که با متغیر فساد در نظام اداری کاملا مرتبط است. بنابراین اجرای درست برنامه‌های تحولی می‌تواند در راستای کاهش این مسایل و مشکلات تأثیرگذار باشد.
او ادامه داد: بدون شک سازمان هوشمند و الکترونیک بسترسازی مناسب برای تأمین سلامت اداری محسوب خواهد شد و به طور یقین با مصادیق فساد در حوزه‌های مختلف مقابله و مبارزه خواهد کرد و بستر سلامت نظام اداری را در بخش‌های مختلف به وجود می‌آورد.
جهانی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در موقعیت حساسی بخاطر مواجه بودن با افزایش مصارف قابل توجه برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران قرار دارد و از طرفی دیگر با محدودیت‌ها در وصول منابع مواجه است. بنابراین برنامه‌ریزی درست برای استفاده از مسیر درست این منابع یک اصل به ویژه در بخش هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات به حساب می‌آید.
کارشناس بیمه‌های اجتماعی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی امروز در شرایطی قرار دارد که حفاظت از منابع، وصول به موقع آنها در این سازمان، بکارگیری این منابع به طور مناسب، سرمایه‌گذاری بهینه آن و برخورداری ذینفعان از این سرمایه‌ها و جلوگیری از انحرافاتی که این سرمایه‌ها را به سمت سوءاستفاده و استفاده من غیر حق پیش می‌برد می‌تواند مقولات مهمی باشد که در این فضای هوشمندسازی و الکترونیک سازمان دیده شود.

کد خبر: 68922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =