تعامل سازنده با شرکای اجتماعی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد  

عباس اکبری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان درباره تعامل این اداره‌کل با شرکای اجتماعی گفت: یکی از دلایل موفقیت در تعامل سازنده و کارساز با شرکای اجتماعی ناشی از تشکیل اتاق فکر با این گروه از فعالان در حوزه تأمین اجتماعی است و در حال حاضر این موضوع به صورت جدی از برنامه‌های اولویت‌دار در این نهاد بیمه‌گر محسوب می‌شود.

اکبری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: از آنجا که ارتباط بهتر و مستمر با شرکای اجتماعی یکی از رویکردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌رود در استان هرمزگان برنامه‌ریزی به شیوه‌ای پیش برده شده تا با تشکیل اتاق فکر از دو سال گذشته تاکنون این تعامل سازنده‌تر و عملیاتی‌تر برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
او بیان کرد: تعامل سازنده و کارساز با شرکای اجتماعی نتیجه تشکیل اتاق فکر با شرکای اجتماعی از دو سال قبل است. این اتاق فکر شامل همه تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی استان به شمار می‌رود.
به گفته او، این اتاق فکر شامل سه کمیته تخصصی کارفرمایی، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران است که در زمینه شناسایی و رفع معضلات میان تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی در استان فعالیت می‌کند.
وی شرکای اجتماعی را به عنوان اصلی‌ترین فعالان در حوزه تأمین اجتماعی دانست و اظهار داشت: در سطح استان چالش قابل توجهی با شرکای اجتماعی سازمان وجود ندارد البته همچون سایر استان‌ها خواسته مستمری‌بگیران و تشکل‌های بازنشستگی توجه به مسایل معیشتی و حقوقی است.

دنبال تعامل همه‌جانبه با شرکای اجتماعی هستیم
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان افزود: با توجه به اینکه شرکای اجتماعی با همکاری با سازمان تأمین اجتماعی مسیر رسیدن به اهداف و برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این نهاد بیمه‌ای را فراهم می‌کنند ما همچنان به دنبال تعامل همه‌جانبه با این گروه از فعالان هستیم.
او اضافه کرد: در همین راستا برای توسعه تعامل و گفتمان سازی با شرکای اجتماعی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌هایی در این سازمان بزرگ بیمه‌ای انجام می‌شود که به طور یقین در ادارات تأمین اجتماعی در استان‌ها نیز این سیاست‌ها دنبال و اجرایی می‌شود.
اکبری با بیان اینکه تأمین معیشت و افزایش مستمری به عنوان مهمترین موضوع با شرکای اجتماعی مطرح است، بیان کرد: این چالش با تعامل مستمر، برگزاری جلسات متعدد و همچنین به واسطه صبر و شکیبایی جامعه بازنشستگی استان تا به حال کنترل شده و هیچ نمود آشکاری از آن مشاهده نشده است.

سه‌جانبه‌گرایی از اهداف کلیدی تأمین اجتماعی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان اصل سه‌جانبه‌گرایی را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین موضوعات و اهداف سازمان دانست و گفت: تعامل گسترده و همه‌جانبه با شرکای اجتماعی و استقرار سه‌جانبه‌گرایی به صورت ویژه در دستور کار این نهاد بیمه‌ای قرار دارد تا به اهداف، گسترش تحولات و برنامه‌ریزی‌های مستمر در فعالیت‌ها دسترسی داشته باشیم.
او ادامه داد: از آنجا که گسترش تعامل با شرکای اجتماعی منجر به ایجاد تحولات گسترده در خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، ذینفعان و مخاطبان می‌شود، این اصل در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه بوده است.
به گفته اکبری، در صورتی که مسایل و مشکلات از سوی شرکای اجتماعی شنیده شود به طور یقین برای پیشبرد اهداف سازمانی نیز موفق‌تر عمل خواهیم کرد و از طرفی دیگر می‌توان به انجام تعهدات و برنامه‌ریزی‌های سازمانی نیز نگاه عملیاتی داشت.
وی معتقد است: برنامه‌ریزی درست، اجرای به‌هنگام تعهدات و حل مشکلات موجود در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی با همراهی و همکاری بیشتر شرکای اجتماعی امکانپذیر است. در همین راستا سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر به دنبال جذب بیشتر شرکای اجتماعی و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها برای اجرایی شدن برنامه‌های سازمانی است.

نویسنده: مهری بهاروند

کد خبر: 68921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =