عضویت بیش از ۱۵۰ هزار همدانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه ضریب نفوذ این بیمه با اقدامات دولت سیزدهم در این استان از ۵۰ درصد عبور کرد از عضویت ۱۵۱ هزار نفر در صندوق خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حاتم شکری با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر ۱۵۱ هزار نفر در استان عضو این صندوق هستند که معادل ۵۲ درصد جمعیتی است که برای عضویت در این بیمه هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه روستاییان، اهالی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر و کشاورزان امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را دارند یادآور شد: ۲۸۹ هزار نفر در استان همدان امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان بیان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب در دولت سیزدهم شاهد افزایش سرمایه صندوق بیمه‌اجتماعی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بودیم و همچنین در زمینه گسترش چتر پوشش نیز آمارها قابل توجه بوده است تا جایی که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۹ هزار نفر به اعضای این صندوق در استان افزوده شده‌اند.

وی افزود: در سطح استان نیز حمایت‌های ویژه‌ای از سوی استاندار برای تقویت صندوق و گسترش چتر پوشش به عمل آمده است که از جمله آنها نشست و گفتگوی استاندار همدان با کارگزاران بیمه اجتماعی روستاییان همدان بود که برای اولین بار رقم خورد.

شکری با اشاره به فعالیت ۵۲ کارگزاری بیمه اجتماعی روستاییان در استان همدان، گفت: روستاییان و کشاورزان،عشایر و سایر افراد واجد شرایط با مراجعه به این کارگزاری‌ها می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان درآمده و از مزایای آن از جمله بازنشستگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان به ماندگاری افراد در روستاها و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها کمک کرده و تقویت رفاه روستاییان را بدنبال داشته است، بیان کرد: بخش اعظم حق بیمه این صندوق را دولت پرداخت می‌کند و افراد می‌توانند در سه حوزه بازنشستگی، از کارافتادگی و دریافت مستمری از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد احیا و ارتقای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر بودیم، افزود: امکان انتقال سابقه بیمه از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و بالعکس و همچنین امکان خدمات دهی در زمینه بیمه تکمیلی درمانی از جمله مزایای کوتاه مدت این صندوق به شمار می‌رود که به افزایش تمایل افراد جامعه برای عضویت در آن کمک کرده است.

شکری یادآور شد: در راستای اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده نیز فرزندان سوم متولد شده اعضای تحت پوشش به مدت هفت سال به شکل رایگان تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند و به ازای هر فرزند تازه متولد شده سوم به بعد نیز ۲ سال به حق سنوات بیمه اعضا افزوده خواهد شد.

کد خبر: 68788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =