واریز عیدی بیش از ۱۹۳ هزار بازنشسته تامین‌اجتماعی استان البرز

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: عیدی ۱۹۳ هزار و ۱۹۶ مستمری‌بگیر و بازنشسته تامین‌اجتماعی استان البرز به حساب‌ آن‌ها واریز شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی البرز، داود سعدزاده اعتبار مورد نیاز برای تامین عیدی را حدود ۵۳۶ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: با تامین اعتبار لازم، عیدی ۱۹۳ هزار و ۱۹۶ مستمری‌بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی البرز به حساب آنها واریز شده است.

وی افزود: بخشنامه عیدی سال ۱۴۰۲ مستمری‌بگیران این سازمان اول اسفندماه از سوی مدیرعامل سازمان صادر شد که بر اساس این بخشنامه مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت: در راستای حمایت از خانواده، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور، برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان (مجموع سهام) که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله‌مندی یا کمک اولاد هستند، مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان بابت عائله‌مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۷-۴) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری‌بگیران پرداخت شد و مبالغ فوق مشمول ماده (۸۹) قانون تأمین‌اجتماعی نمی‌شوند.

سعدزاده ادامه داد: طبق این بخشنامه درباره پرونده‌های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجددا فعال شده‌اند (مشمولان بخشنامه شماره ۱۱/۲ مستمری‌ها، دستورالعمل شماره ۲ مکانیزه و…)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری متناسب با ماه‌های دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه، به صورت یک ماه کامل پرداخت شد.

آخرین داده‌های آماری نشان می‌دهد که یک میلیون و ۶۳۶ هزار نفر در البرز زیرپوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

تامین اجتماعی در استان البرز با ۹ شعبه اصلی، ۷ کارگزاری رسمی و ۹ مرکز درمانی ملکی خدمات مختلف بیمه‌ای و درمانی ارائه می‌دهد. هم اکنون این اداره کل ۵۴ خدمت خود را بصورت غیرحضوری و در سامانه es.tamin.ir به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

کد خبر: 68753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =