ضریب پشتیانی ۷.۳ در میان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران هرمزگان

عباس اکبری، مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: ضریب پشتیبانی استان هرمزگان در میان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران رقم ۷.۳ را نشان می‌دهد این عدد نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد. در حال حاضر به ازای ۷.۳ بیمه‌شده یک نفر از این اداره کل مستمری دریافت می‌کند.

اکبری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: شاخص نسبت پشتیبانی در اداره کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان نسبت به ابتدای سال جاری یک دهم کاهش نشان می‌دهد اما نسبت به یک ساله گذشته (سال ۱۴۰۱) حدود ۰.۲ کاهش داشته است. بنابراین روند صعودی برقراری مستمری‌ها منجر به کاهش مستمر این نسبت خواهد شد.

او ادامه داد: هرچند تعداد برقراری مستمری در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل در این اداره‌کل ۶.۷ درصد کاهش داشته است اما با بررسی روند ۱۱ ساله گذشته کاملاً آشکار است که آهنگ رشد مستمری‌بگیران از رشد بیمه‌شدگان بیشتر شده است.

اکبری افزود: شاخص نسبت پشتبانی در پایان سال ۱۳۹۱ معادل ۱۴.۵ بوده و در پایان سال ۱۴۰۱ به رقم ۷.۴ رسیده است و در پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ رقم ۷.۳ را نشان می‌دهد.

به گفته او، تعداد بیمه‌شدگان اصلی در بازه زمانی ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ با ۳۰.۲ درصد رشد از ۲۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر به ۳۳۹ هزار و ۴۸۸ نفر رسیده است که رشد متوسط سالانه ۲.۷درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان گفت: آهنگ رشد بیمه‌شدگان طی ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ رقم ۳.۷ درصد بوده که نشان‌دهنده بهبود در رشد تعداد بیمه‌شدگان اصلی است. با اجرای برنامه گسترش پوشش بیمه‌ای از طریق بازرسی‌های کشفی و هدفمند همچنین طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سعی در مقابله با این چالش شده است.

پوشش بیمه‌ای ۵۳ درصدی تأمین اجتماعی از جمعیت هرمزگان

اکبری افزود: در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان هرمزگان ۳۵۵ هزار و ۷۷۱ نفر و تعداد بیمه‌شدگان تبعی این اداره‌کل ۵۹۰ هزار و ۲۱۳ نفر هستند. بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تحت پوشش استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۴.۰۷ درصد افزایش داشته است. براساس آخرین داده‌های آماری در حال حاضر ۹۴۵ هزار و ۹۸۴ هزار را به عنوان بیمه‌شدگان اصلی و تبعی اداره کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: همچنین آمار مستمری‌بگیران اصلی سازمان در استان رقم ۶۰ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران تبعی به ۵۱ هزار و ۲۰ نفر می‌رسند که کل افراد مستمری‌بگیر با افراد تبعی آن نشانگر خدمات‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی به ۱۱۱ هزار و ۲۰ نفر است. تعداد مستمری‌بگیران اصلی و تبعی استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۲ معادل ۶ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، جمعیت تحت پوشش سازمان در استان مجموع بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی است که برابر با یک میلیون و ۵۷ هزار و چهار نفر به شمار می‌روند این تعداد نیز نسبت به ابتدای سال‌جاری ۴.۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. از طرفی سازمان تأمین اجتماعی ۵۳.۱ درصد از جمعیت استان هرمزگان را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

او بیان کرد: در حال حاضر در اداره کل تأمین اجتماعی استان هرمزگان از ۳۵۵ هزار و ۷۷۱ نفر بیمه‌شده اصلی تعداد ۲۹۲ هزار و ۶۸۴ نفر معادل ۸۲ درصد را مردان و ۶۳ هزار و ۸۷ نفر معادل ۱۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین از ۶۰ هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان هرمزگان تعداد ۳۳ هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۵۶ درصد مردان و ۲۶ هزار و ۴۰۵ نفر معادل ۴۴ درصد را زنان شامل می‌شوند.

کد خبر: 68683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =