اختصاص ۱۶۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران بیمه روستایی در همدان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان از اختصاص ۱۶۵ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مستمری‌بگیران بیمه روستایی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حاتم شکری با بیان اینکه این وام در حال پرداخت است گفت: این تسهیلات در قالب وام‌های خرد بدون ضامن و بدون سود است که تا پایان اسفندماه به حساب مستمری‌بگیران واریز و اقساط از مستمری ماهیانه‌شان کسر می‌شود.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی به مستمری‌بگیران صندوق بیان کرد: تمامی مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آنها تا تاریخ ۳۱ شهریور سال‌ جاری است، ۱۰ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق شده‌اند۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت شده و نیز تمامی افرادی که تا پایان سال‌ جاری مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلند مدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی سال ۱۴۰۳ بهره‌مند می شوند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با بیان اینکه هفته گذشته نیز مستمری بهمن ماه مستمری‌بگیران صندوق پرداخت شده بود افزود: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۵۰ هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند و هشت هزار و ۷۰۰ نفر نیز حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت از این صندوق دریافت می‌کنند.

شکری گفت: پرداخت مستمری سالمندی، از کارافتادگی، مستمری به بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و برعکس از جمله مزایای پوشش بیمه‌ای این صندوق است.

وی تاکید کرد: صندوق آمادگی خود را با ۵۲ دفتر کارگزاری فعال در سطح استان جهت جذب کشاورزان و روستائیان فاقد بیمه و تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام کرده است‌.

شکری افزود: افزایش سطوح درآمدی صندوق به منظور کفایت مستمری باعث شده تا افراد جوان بیشتری عضو صندوق شوند که این مهم موجب تثبیت جایگاه صندوق در بین قشر جوان جامعه هدف شده است.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش بر این است تا طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و ابلاغیه سیاست‌های تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری بیمه اجتماعی را در جامعه هدف تعمیم و گسترش دهیم.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

کد خبر: 68483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =