آثار منتخب جشنواره فیلم پرواز در تلویزیون پخش می‌شوند

مجری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز  از نمایش فیلم‌های این جشنواره در یکی از شبکه‌های تلویزیونی خبر داد.

فتانه امیری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به جلسه مشترک جشنواره با یکی از مدیران شبکه‌های صدا و سیما گفت: در این جلسه مقرر شد در آغاز همکاری فیلم‌های منتخب پنج دوره جشنواره پرواز با موضوعیت معلولیت به منظور آگاهی‌بخشی در حوزه معلولیت، پس از کارشناسی در شبکه تلویزیونی پخش شود. همچنین آثار برگزیده با حضور عوامل فیلم و کارشناسان سینمایی و برگزارکنندگان جشنواره مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

امیری با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره در زمینه تغییر نگرش جامعه درباره معلولیت گفت: در صورتی این مهم محقق خواهد شد و دستاوردهای آن موثرتر و ماندگارتر خواهند بود که آثار تولیدشده با راهکارها و ترفندهای مختلف و با مشارکت وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های متولی در معرض نمایش افراد جامعه قرار گیرد.

فتانه امیری

او در ادامه با تأکید بر اهمیت مشارکت سینماگران، پژوهشگران، انجمن‌ها و فعالان حوزه معلولیت در فرهنگ‌سازی ابراز امیدواری کرد که به زودی جشنواره پرواز در دیگر استان‌های کشور برگزار شود. امیری اضافه کرد: پس از دریافت مجوز از وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی و تولید مصاحبه صوتی- تصویری با صاحبان آثار، مقدمات نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره موردنظر به زودی در شبکه تلویزیونی آغاز می‌شود. امیری گفت که باید با حمایت از فیلمنامه‌نویسان و فیلمسازان جوان، این هنرمندان را به ساخت آثار ماندگار در حوزه معلولیت ترغیب و تشویق کرد.

انتشار کتاب «جشنواره بین المللی فیلم پرواز»

مجری جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز در ادامه با اعلام خبر انتشار کتاب جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز گفت: این کتاب با نگاهی اجمالی به برگزاری پنج دوره جشنواره به همت انتشارات توانمندان منتشر شد.

امیری هدف از انتشار این کتاب را ایجاد مرجعی برای هنرمندان عرصه سینما و پژوهشگران حوزه معلولیت مطرح کرد و افزود: مستندسازی فعالیت‌های هنری و فرهنگی پنج دوره جشنواره، ارائه اطلاعات جامع و دسته‌بندی‌شده آثار جشنواره، ترغیب و تشویق سینماگران به تولید در حوزه مسائل معلولیت از مهم‌ترین اهداف نگارش این کتاب است.

مجری جشنواره پرواز ادامه داد: این کتاب با معرفی آثار ملی و بین‌المللی منحصر به فردی که در طی پنج دوره با موضوعیت و محوریت معلولیت از بیش از۱۲۰ کشوربه جشنواره رسیده بود، می‌تواند منبع و مأخذ مناسبی برای فیلم‌سازان عرصه سینما و پژوهشگران و اساتید دانشگاه باشد.

وی با بیان اینکه کتاب جشنواره بین‌المللی فیلم پرواز در ۳۳۰ صفحه به نگارش درآمده است، در معرفی بخش‌های این کتاب گفت: کتاب موردنظر به معرفی آثار برگزیده، اکران فیلم‌های منتخب، شیوه و تعداد برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی داوران برجسته سینمایی، صاحب‌نظران و اساتید علمی این جشنواره پرداخته است.

مجری جشنواره فیلم پرواز اضافه کرد: انتشار این کتاب همراه با تصاویر و پوسترهای دوره‌های مختلف جشنواره، ضمن معرفی دستاوردهای جشنواره به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی هنری، گامی مثبت در افزایش آگاهی عمومی درباره مسایل مربوط به حوزه معلولیت و ترویج فرهنگ احترام به حقوق افراد دارای معلولیت است.

کد خبر: 68115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =