رشد ۲/۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین‌اجتماعی گیلان

تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان در سال‌جاری با افزایشی ۱۲ هزار نفری به بیش از ۴۸۶ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است .

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار و اطلاعات این مجموعه، تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش در سال‌جاری ( لغایت آذرماه ) از ۴۷۴ هزار و ۶۷۶ نفر به ۴۸۶ هزار و ۶۲۳ نفر افزایش یافته است.

این تعداد بیانگر رشد ۲/۵ درصدی و افزایش ۱۲ هزار نفری جمعیت بیمه‌شدگان اصلی است که این میزان رشد در شکل ریاضی بوده و با احتساب افراد خارج شده از این جرگه که به بازنشستگان پیوسته‌اند این رقم تا ۱۸ هزار نفر قابل برآورد است.

رشد ۱۰ هزار نفری بیمه‌شدگان گروه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از ۱۱۱ هزار و ۱۱۴ نفر در پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۱۲۱ هزار و ۵۰۷ نفر لغایت آذرماه سال‌جاری، از بالاترین و تاثیرگذارترین بخش‌ها در افزایش شمار تعداد بیمه‌شدگان اصلی با ۹/۳ درصد رشد است.

همچنین به استناد این گزارش، تعداد بیمه‌شدگان اجباری نیز در این مدت از ۲۶۷ هزار و ۹۴۸ نفر به ۲۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر افزایش یافته که نشان از رشدی چهار درصدی دارد .

لغایت آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۹ هزار و ۳۵۰ کارگر ساختمانی، پنج هزار و ۹۶۳ قالیباف و فعال صنایع دستی و ۲۵ هزار و ۸۶۱ نفر راننده به همراه هفت هزار و ۳۲۳ نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری دیگر گروه‌های بزرگ بیمه‌ای تحت پوشش تامین‌اجتماعی گیلان را تشکیل داده‌اند.

کد خبر: 68106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =