رشد کم‌سابقه تعداد بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه طی دو سال اخیر

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به رشد خوب تعداد بیمه‌شدگان استان در دو سال اخیر گفت: جمعیت تحت پوشش تامین‌اجتماعی در کرمانشاه به ۸۰۳ هزار نفر رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسکندر کاکایی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸۰۳ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند گفت: درصد پوشش این بیمه در استان به ۴۰ درصد رسیده است با وجود اینکه طی دو سال اخیر دو درصد به جمعیت تحت پوشش تامین‌اجتماعی در استان اضافه شده، اما همچنان نسبت به میانگین ۵۴ درصدی کشور عقب هستیم که دلیل آن نیز فعالیت سایر صندوق‌های بیمه‌ای از جمله نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری، بیمه روستاییان و عشایر و… است.

وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین‌اجتماعی در کرمانشاه را ۲۶۷ هزار نفر و تعداد بیمه‌شدگان اجباری را نیز ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۳۴۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. هم‌اکنون ۸۶ هزار مستمری‌بگیر اصلی نیز در استان داریم که میزان پرداختی مستمری آنها در ماه گذشته ۵۴۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه از روند افزایش پوشش تامین‌اجتماعی در بخش‌های مختلف طی حدود چهار سال اخیر خبر داد و گفت: مجموع بیمه‌شدگان اصلی و مستمری‌بگیران ما در این مدت در مجموع ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری نیز در این چهار سال ۹ هزار نفر افزایش داشته که حداقل هفت هزار نفر آنها مربوط به بخش صنعت بوده، افزود: روند افزایش بیمه‌شدگان اجباری به ویژه در دو سال اخیر کم‌سابقه بوده است.

کاکایی بیان کرد: در حالیکه میانگین تعداد بیمه‌شدگان اجباری در سنوات گذشته سالانه ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بوده، این تعداد در دو سال گذشته هر سال حدود سه هزار نفر بوده است.

طلب ۴۸۰ میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی از کارفرمایان

وی سپس از وضعیت کارگاه‌های تحت پوشش تامین‌اجتماعی در استان یاد کرد و ادامه داد: ۲۱ هزار کارگاه در استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند که اشتغالزایی آنها از یک نفر تا چند صد نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از رصد مستمر کارگاه‌ها خبر داد و با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد شاهد فرار بیمه‌ای هستیم، گفت: این فرار بیمه‌ای گاهی از سوی خود کارفرمایان رخ می‌دهد که تمایلی به بیمه نیروهای خود ندارند. در برخی موارد هم خود کارگران به این موضوع دامن می‌کنند و مطالبه‌گر نیستند.

کاکایی همچنین با اشاره به طلب ۴۸۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان بیان کرد: پرداخت این مطالبات کمک بسزایی به تامین منابع تامین اجتماعی خواهد کرد.

بیمه بیش از ۱۰ هزار زن خانه‌دار در کرمانشاه

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از رویکرد تامین‌اجتماعی برای توسعه پوشش بیمه در بین اقشار مختلف جامعه یاد کرد و افزود: در این راستا بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

کاکایی با بیان اینکه توسعه پوشش بیمه تامین‌اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه کمک بسزایی به رفع ناترازی منابع خواهد کرد گفت: البته با اقداماتی که طی سنوات اخیر از سوی سازمان تامین‌اجتماعی کشور انجام شده خوشبختانه موضوع ناترازی تا اندازه زیادی حل شده و نه تنها برای پرداخت مستمری دیگر نیازی به استقراض از بانک‌ها نداریم، بلکه بخش زیادی از بدهی که به بانک‌ رفاه داشتیم نیز تسویه شده است.

افزایش ۱۵۰ درصدی مستمری بازنشستگان طی ۴ سال اخیر

وی سپس به اعتراضات بازنشستگان نسبت به دریافتی و مستمری خود اشاره داشت و افزود: مستمری بازنشستگان در چهار سال اخیر و در قالب طرح همسان‌سازی و برخی مصوبات قانونی ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

کاکایی بیان کرد: تامین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند هیچ افزایشی در دستمزدها اعمال کند و برای هر افزایش مستمری نیازمند مصوبه مجلس و یا هیات وزیران هستیم.

وی دلیل تفاوت در مستمری‌بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز تفاوت در دستمزد و سابقه بیمه‌شدگان در مدت بیمه‌پردازی دانست .

کد خبر: 68102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =