اختصاص بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان اصفهان

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از اختصاص یک‌هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد حسین مصطفوی در حاشیه آیین افتتاح دومین دفتر مشاوره شغلی و کاریابی امیدفردا در اردستان با بیان اینکه هرسال بعد از ابلاغ اعتبار از تهران، توزیع آن در استان انجام می‌شود افزود: در این ارتباط متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های ملی، ملت، رسالت، صادرات، مهر، توسعه تعاون، رفاه کارگران و پست بانک معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات خود هستند و این کار تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از همه کسانی که توانایی ایجاد اشتغال خانگی را دارند درخواست می‌کنیم وارد این حرفه شده با اخذ مجوز لازم نسبت به راه‌اندازی این شغل کم هزینه اقدام کنند.

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه مشاغل خانگی کم‌هزینه بوده، الزامی به بیمه کردن ندارند و سرمایه و مکان خاصی نمی خواهد گفت: در حال حاضر ۵۱۲ رشته در این حوزه داریم که متقاضیان می‌توانند به سامانه صندوق شغلی مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند و با وارد شدن در سامانه صدور مجوزها به صورت آنی مجوز لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: در این دهه در ۱۰ شهر استان بازارچه‌های مشاغل خانگی راه‌اندازی شده و افتتاحیه‌های مختلفی توسط این اداره کل صورت گرفته است.

مصطفوی افزود: در راستای اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری دولت و مشارکت بخش خصوصی با رعایت قوانین و مقرارت، مجوز راه‌اندازی مرکز مشاوره شغلی و کاریابی امیدفردا صادر و این مرکز نیز امروز به طور رسمی افتتاح شد. هدف از تاسیس دفتر مشاوره شغلی و کاریابی امیدفردا شناسایی افراد جویای کار و معرفی آنها به کارفرمایان است.

اردستان ۶۶ واحد صنعتی دارد که ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

کد خبر: 68054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =