خرید شب عید با کارت اعتباری بدون سود

طرح «عید تا عید»، یکی از طرح‌های ویژه دولت است تا بازار شب عید ۱۴۰۳ رونق بگیرد. پیش‌بینی‌ها بر این است که بیش از ۲۵۰ نمایشگاه عرضه ویژه کالا و بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در این طرح ملی مشارکت داشته باشند. در این طرح قرار است کالاهای با کیفیت و ارزان قیمت عرضه شود و همچنین عموم مردم این فرصت را داشته باشند که کالاهای مورد نیاز خود را در شب عید به صورت اعتباری (تا سقف ۲۰ میلیون تومان) از واحدهای صنفی و نمایشگاه‌ها خریداری کنند. این طرح قرار است از ابتدای اسفندماه آغاز شود. بدین جهت از روز گذشته در سامانه «عید تاعید» تعداد زیادی از واحدهای صنفی ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند که به صورت تقریبی تعداد ۲۶۴ واحد صنفی ثبت‌نام کرده بودند و همچنان هم امکان ثبت‌نام برای واحدهای صنفی متقاضی وجود دارد. بر این اساس ۳۱ رشته فعالیت و خدمات تعریف شده که قابلیت استفاده به صورت اعتباری را دارد. به همین جهت این جشنواره فرصت بسیار مناسبی است تا شهروندان مایحتاج مورد نیاز خود را با قیمت‌های مناسب خریداری کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، فعالان اقتصادی هم طرح «عید تا عید» را به فال نیک گرفته‌اند و اعلام کردند که این امر می‌تواند تحول اساسی در اقتصاد ایران ایجاد کند به خصوص اینکه برای اولین بار فروش اعتباری با چنین ابعادی آغاز شده است. در تمام کشورها چنین فرصتی فراهم است و شهروندان می‌توانند چندماه بعد از خرید، پول کالا را پرداخت کنند. لذا این شیوه مناسبی برای کنترل نقدینگی است.
طرحی بدون خلق پول
در همین رابطه،عباس علی‌آبادی، وزیر صمت نیز اعتقاد دارد که جشنواره‌ «عید تا عید» بدون تزریق و خلق پول، چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آورد.لذا از اصنافی که در این طرح بزرگ حضور دارند، می‌خواهم که نهایت انصاف را در مواجهه با مردم داشته باشند، چرا که اصناف کشور همواره از منصف‌ترین اقشار جامعه بوده و در هر شرایطی منافع مردم جامعه را در نظر داشته‌اند.

او گفته است: هر واحد صنفی که در این جشنواره حضور فعال‌تری داشته باشد، در آینده مورد حمایت وزارت صمت قرار خواهد گرفت و برای دریافت تسهیلات در اولویت خواهد بود.امیدوارم که این جشنواره با محوریت اتاق اصناف ایران و نظارت وزارت صمت طرحی ماندگار در تاریخ برگزاری‌ جشنواره‌ها در کشور باشد.

تنظیم بازار در ایام پایانی سال

محمود بنانژاد، دبیرکل اتاق اصناف ایران هم درباره طرح «عید تا عید» به «ایران» گفت: طرح «عید تا عید» در دو قالب دیده شده است. یک طرح مربوط به عرضه مستقیم کالاها در غرفه‌ها و در سطح شهر است؛‌ همان طرحی (نمایشگاه بهاره)‌که از سالیان گذشته اجرا می‌شده است. در این غرفه‌ها مایحتاج شب عید عرضه می‌شود و مردم با قیمت مناسب امکان خرید کالاهای مورد نیاز خود را دارند. او ادامه داد: نوع دیگر فروش کالا، ‌فروش فوق‌العاده در محل واحد صنفی است. واحدهای صنفی که می‌خواهند در این طرح مشارکت کنند، ‌مجوزهای لازم را می‌گیرند و با سود کمتر و تخفیف، ‌کالا عرضه می‌کنند. این طرح نیز مورد استقبال مردم است چرا که می‌توانند با شرایط مناسب نسبت به خرید کالا اقدام کنند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: از آنجا که مردم شب عید با کمبود نقدینگی روبه‌رو می‌شوند، مذاکراتی با بانک تجارت صورت گرفت تا بتوان تزریق مالی به خانوارها داشت. طی تفاهمنامه‌ای که امضا شد و اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است، کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی با گواهی کسر از حقوق می‌توانند از کارت ۲۰ میلیون تومانی برخوردار شوند. سایر افراد نیز می‌توانند درخواست کارت تسهیلات را بدهند و قطعاً بانک یاد شده فرایند اعتبارسنجی را انجام می‌دهد و بر اساس شرایطی که فرد دارد، اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

او افزود: کارت ۲۰ میلیون تومانی، ‌در حقیقت اعتبار خرید از واحدهای صنفی است. هر فردی که کارت خرید داشته باشد می‌تواند از واحد صنفی که در طرح «عید تا عید» مشارکت داشته است، کالا را خریداری کند و بدون پرداخت سود و بعد از دو ماه نسبت به پرداخت پول کسر شده اقدام کند. بر این اساس فرد می‌تواند بخشی از ۲۰میلیون تومان و یا عددی را که کم شده است به بانک پرداخت کند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی که می‌خواهند در طرح عید تا عید مشارکت کنند، ‌می‎‌توانند در سایت https://eidtaeid.ir/ ثبت‌نام کنند،گفت: بانک تجارت، ‌خریدهای مردمی را در قالب طرح یاد شده تضمین می‌کند و بعد از دو ماه، بانک پول تمام واحدهای صنفی را که در این طرح مشارکت داشتند پرداخت می‌کند لذا واحدهای صنفی بدون مشکل و با اطمینان می‌توانند در این طرح ملی مشارکت کنند و بخشی از فروش خود را تضمین کنند. واحدهای صنفی که تمایل به حضور در این پروژه دارند ضمن ثبت‌نام در سایت عنوان شده از طریق دستگاه پوز و یا برنامه‌ای که بانک می‌دهد، ‌می‌توانند وارد فرایند فروش شوند.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که واحدهای صنفی از طرح «عید تا عید» استقبال کنند، گفت: طرح عنوان شده برای اولین بار اجرا می‌شود و بیگانگی با روند اجرای آن باعث شده که ثبت‌نام واحدهای صنفی و درخواست‌های مردمی از بانک تجارت با کندی باشد اما به طور قطع این طرح موفقیت‌آمیز خواهد بود و مردم با کمترین مشکل می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند. در این میان در بخش عرضه مستقیم کالاها در نمایشگاه‌های سطح شهر این فرصت فراهم است که واحدهای صنفی محصولات خود را در نمایشگاه بهاره که از اسفندماه آغاز و تا پایان سال ادامه دارد، ‌عرضه کنند.

اتاق اصناف ایران اعلام کرده که در پی تأکید و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با محوریت اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور، این اتاق با هدف تنظیم بازار در ایام پایانی سال‌جاری و همچنین افزایش قدرت خرید عموم مردم و اقشار مختلف کشور، طرح ملی فروش فوق‌العاده «عید تا عید» را با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور برگزار کرده است.

کد خبر: 68041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =